כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרב ישראל משה יעקב אליטוב ז"ל

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הרב ישראל משה יעקב אליטוב ז"ל, שכיהן כרב קהילות בחו"ל, הקים את ישיבת 'מבשרת ציון', וקרב רבים לאביהם שבשמים • אחיו הוא הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית

הרב ישראל משה יעקב אליטוב ז"ל
שי_קאהן

הרב ישראל משה יעקב אליטוב ע"ה ממבשרת-ציון, ירושלים, הלך לעולמו אתמול מדום לב פתאומי, לאחר שהיה חולה שנים רבות.

המנוח שימש כרב קהילות בחו"ל. כיהן במשך שנים רבות בדרום אפריקה ובשיאו שימש כרבה של יהדות קניה, מטעם הסוכנות היהודית.

המנוח נולד בי"א תשרי תרצ"ט לאביו יוסף רחמים ז"ל. זכה להקים את ישיבת "מבשרת ציון" והיה מנאמני ביתו הקרובים של הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל.

בצעירותו שימש בתפקיד בכיר במשרד האוצר, לצד תפקידים תורניים שמילא.

הרב אליטוב היה מקורב לחסידות חב"ד, ושלח את חלק מילדיו ללמוד ב'תומכי-תמימים'.

במבשרת ציון מקום מגוריו זכה לכבוד מלכים. לא פעם כשהיה צועד ברחוב, היו עוצרים בסמוך אליו בכדי להתברך מפיו. זכה למול יהודים רבים, היה בעל קול ערב ביותר נואם בחסד עליון ורבים השיב מעוון.

המנוח הוא אביו של יבדלחט"א הרב מאיר אליטוב בעמח"ס 'דעתן עלך' ועורך הקבצים על ההדרנים של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל; אחיו של הרב שמעון אליטוב חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, ואחיו של הרב שלמה אליטוב רבה של הקהילה הספרדית במנצ'סטר אנגליה. אחיו הגדול רבי מאיר אליטוב זצ"ל היה רבה של שכונת רחביה בירושלים.

בשנותיו האחרונות היה חולה ושהה בבית אבות נווה שמחה בירושלים, שם נפטר בגיל 71. הלוייתו יצאה ביום חמישי בשעה 17:30 מבית ההלווית שמגר בירושלים לעבר הר המנוחות.

יושבים 'שבעה' בבית בנו רבי מאיר ברחוב 'הרב מזוועיל' 16 בביתר-עלית. בין יום ראשון בבוקר ליום שלישי בערב, יישב הרב שמעון אליטוב בביתו, ברחוב אבן האזל 12 בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}