כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פסק-דין של 'העדה': "ממנים את אהרן יקטר ללקט העצמות"' • קאמבק ביפו

הגר"מ שטרנבוך, הגר"נ פרנקל והגרי"מ יורוביץ חתמו על פסק-דין המחזיר את אהרל'ה יקטר אל זירת הקברים ביפו, למרות התנגדות 'אתרא קדישא' • במהלך הדיון הסוער הוקראו קטעים מהראיון שהעניק יקטר ל'בחדרי חרדים' • בפנים: פסק הדין - בפרסום ראשון

תומך ביקטר. הגר"מ שטרנבוך (צילום: מנחם הלוי)
תומך ביקטר. הגר"מ שטרנבוך (צילום: מנחם הלוי)

בית-הדין של 'העדה החרדית' בירושלים מינה ביום (ה') בערב, באופן רשמי וכתוב, את העסקן אהרל'ה יקטר לאחראי על איסוף העצמות הזרוקות במתחם אנדרומדה, ולחזור לפעילות ביפו, על אפם וחמתם של אנשי ארגון 'אתרא קדישא'.

לידי כתב 'בחדרי חרדים' הגיע פסק-הדין, עליו חתומים ראב"ד בד"צ 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, והדיינים הגר"נ פרנקל והגרי"מ יורוביץ.

"הביד"צ", כך כותבים הדיינים, "מחייבים ללקט את העצמות בבית הקברות ביפו מיד בלי איחור, וממנים את הר"ר אהרן יקטר הי"ו ועוזריו ללקט את העצמות ולקוברם".

עוד בנושא:
"הגיעו אלי אנשים מאתרא קדישא ואמרו לי: 'זה טוב שיתנו לאדמו"ר מרחמסטריוקא מכות" • ראיון רושף אש
העצמות מיפו - מופקרות ברחובה של עיר • אהרל'ה יקטר: פרשתי מהמאבק • סערה

כזכור, בתחילת השבוע חשף 'בחדרי חרדים' את מראות הזוועה - שקי עצמות שנאספו בקול רעש גדול, אך נותרו ברחובה של עיר ולא הובאו לקבורה על-פי ההלכה. יקטר אמר אז בראיון לאתר 'בחדרי חרדים', כי הוא פורש מהמאבק עקב העובדה שאנשי 'אתרא קדישא' הצרו את צעדיו.

היום נקרא יקטר לבית-הדין של העדה החרדית, שם התבקש לחזור לעובי הקורה ולדאוג לאיסוף העצמות, כדי למנוע את חילולן.

בשעת ערב מוקדמת, התייצב יקטר לדיון בבניין בית-הדין ברחוב זופניק. במקום ישבו הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, הגר"נ פרנקל והגרי"מ יורוביץ.

הביס את אתרא קדישא. ארלה יקטר. צילום: דוד קורןצילום: הביס את אתרא קדישא. ארלה יקטר. צילום: דוד קורן
הביס את אתרא קדישא. ארלה יקטר. צילום: דוד קורן

במהלך הדיון, נכנס לחדר עסקן ידוע, והחל להקריא קטעים מהדברים החריפים שנאמרו על-ידי יקטר בראיון שהעניק אתמול לאתר 'בחדרי חרדים', בו הוא מאשים את אנשי 'אתרא קדישא' כי הם אינם פועלים כדעת גדולי התורה.

לדברי אחד הנוכחים, הדיינים לא הופתעו למשמע הדברים.

בתום הדיון הוחלט, כאמור, להוציא פסק שבו נכתב כי יקטר יהיה אחראי לאיסוף העצמות ולהבאתם לקבורה בהקדם האפשרי, כדי למנוע חילול נוסף.

אהרל'ה יקטר מאשר את הדברים בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "למרות שפרשתי מהמאבק, התבקשתי לחזור ולדאוג לעצמות שאף אחד לא מטפל בהם. ראש בית-הדין, הגאון רבי משה שטרנבוך, שאל אותי על העצמות. הבעתי את דעתי ומינו אותי לתפקיד האחראי לאסוף אותם. אני עושה כל מה שגדולי ישראל אומרים לי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}