כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הטובים בצה"ל: 'טירונים' חרדים מונו לתפקידי נאמנות

מצ"ח חוקר בימים אלו קצין וחיילים בחשד לביזה חמורה של שלל מאוניות המשט הטורקי • 'בחדרי חרדים' חושף: בגלל החשד חיילים חרדים זומנו לערוך את הסריקות הנדרשות בספינות • "עליכם אנו סומכים", נימקו המפקדים

גדלו על 'לא תגנוב'. חרדים בצה"ל (צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים)
גדלו על 'לא תגנוב'. חרדים בצה"ל (צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים)

הרוחות מסרבות להירגע מאז פרסום השערורייה שנחשפה אתמול, ולפיה, קצין וחמישה חיילי צה"ל חשודים בבזיזת סכומי כסף ומחשבים ניידים, השייכים לפעילי המשט הטורקי לעזה, ובמסחר בהם. חקירת החיילים, ביניהם קצין, הנערכת במצ"ח, טרם הושלמה.

בכירי צה"ל לא הופתעו. הם מכירים את הפרשה הקשה הזו שבועות ארוכים. כשנודע להם על החשדות, לאחר המשט, הם ניצבו בפני דילמה: מי יוכל לסרוק את תכולת האוניות שטרם הושבו לטורקיה? על מי אפשר לסמוך מבין חיילי הצבא, אם בכלל?

כעת מתברר, כי ההחלטה התקבלה באופן מיידי.

קבוצת טירונים חרדים שעלו על מדים שבועות אחדים קודם-לכן, התבקשו על-ידי מפקדיהם לסור לנמל אשדוד. המשימה שניצבה בפניהם, הייתה לפשוט על ספינת המרמרה המפורסמת כמו גם על חמש הספינות הנוספות שהשתתפו במשט הטורקי והובאו לאשדוד על-ידי חיל הים.

כשהחיילים הצעירים תמהו לפשר העובדה כי דווקא הם, הנמצאים בתחילת דרכם הצבאית, נשלחים למשימה על הספינות העומדות בעין הסערה, הסביר להם אחד המפקדים בכנות: "דווקא עליכם, כאנשים חרדים, הצבא סומך"...

בחששם מפני ביזה נוספת, הבינו ראשי הצבא כי לא יכול להיות טוב יותר מאשר לשלוח חיילים שחונכו על הערך העליון 'לא תגנוב'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}