כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החילונים יוצאים לרחובות: "מאז הבחירות, השקט נעלם"

סערה ב'עיר ההדרים': התושבים מפגינים נגד ההתחרדות המתרחשת, לטענתם, בחסות ראש העיר • בעין הסערה: בניית מקווה בשדרות חן • התושבים החרדים: "מדובר במאבק סתמי הממחיש את שנאת החילונים"

החגיגות נגמרו. רחמים מלול חוגג הניצחון (צילום ארכיון)
החגיגות נגמרו. רחמים מלול חוגג הניצחון (צילום ארכיון)

מי היה מאמין שזה קורה במדינת ישראל: ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, החליט להקים מקווה בשכונת שדרות חן, ותושבים שאינם שומרי מצוות, החליטו לצאת למאבק ארוך ובלתי-מתפשר.

לפני כשלושה שבועות הגישו התושבים ערעור על ההחלטה בוועדת ערר המתכנסת בעיר רמלה. אל הערעור הצטרפו חמישה חברים מהקואליציה בעיריית רחובות. לאחר יומיים של דיונים הוחלט על קיום דיון מחודש ומורחב במועצת העיר בטענה כי ההחלטה עברה על-ידי מלול באופן לא תקין.

אתמול (ד') הגיע מבקר המדינה, מיכה לינדרשטראוס, לביקור בעיר. תושבי השכונה הנמצאת בעין הסערה קיבלו את פניו בשלטים 'מתחנפים', כפי שמגדירים אותם התושבים החרדים, במטרה שיסייע להם במאבק.

במהלך הביקור, הגיש אורי בן צבי, מנהל 'המאבק נגד ההתחרדות', צרור מסמכים בהם הוא מוכיח כי ישנם ראיות לאופן הלא-תקין שניהלה העירייה בהחלטתה על בניית המקווה.

בתוך כך, צוות צילום של ערוץ 10 הגיע ליום צילומים בעיר על רקע 'מאבק המקווה'.

התושבים החרדים בעיר לא מבינים על מה המהומה. "מדובר במאבק סתמי הממחיש את שנאת החילונים אלינו, החרדים והדתיים. חבל שהם נכנסו לפינה הזאת ועלו על גבוה מדי ועוד בחודש שבו עלינו לחיות באחדות יותר מכל חודשי השנה", אומר אחד התושבים ל'בחדרי חרדים'.

אורי בן צבי, מי שמנהל את המאבק, אומר ל'בחדרי חרדים': "הציבור החילוני מכיר את העיר רחובות שהייתה עיר שקטה שהושתתה על דו-קיום. בתקופה האחרונה, במיוחד לאחר הבחירות האחרונות, נעשו תהליכים המשבשים את השיווין בין הקבוצות. על כך אנחנו נלחמים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}