כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בשיא החום: גל ניתוקי חשמל באלעד • עשרות נתקעו במעליות

בעיצומו של גל החום, מהכבדים שידעה המדינה, נותק החשמל במוקדים רבים ברחבי העיר אלעד • חולים דווחו על קוצרי נשימה, ועשרות נתקעו במעליות • ניתוקים גם בירושלים ובתל אביב • יצאה מנרתיקה

בשיא החום: גל ניתוקי חשמל באלעד • עשרות נתקעו במעליות

בחברת החשמל נערכים גם היום (ה') לביקושי שיא בצריכת החשמל בישראל, ומעריכים כי השיא שנקבע אתמול, צריכה של 11,200 מגה-ואט, יישבר בשעות אחר הצהריים. מהחברה נמסר כי היערכות השיא נמשכת, בעיקר בשל העובדה שככל שהצריכה גוברת, כך קטנות הרזרבות.

עקב גל החום המתמשך, ובשל רמת הרזרבה הנמוכה, בשעות האחרונות נתקבלו דיווחים על הפסקות חשמל ברחבי הארץ, בין השאר, בתל-אביב, אילת וירושלים.

השיא ארע בעיר אלעד, שם הורגשו ניתוקי חשמל במקומות רבים ברחבי העיר, מה שהביא אנשים רבים להיתקע במעליות, ומספר חולים אף דיווחו על קוצר נשימה בעקבות כיבוי המזגנים. מ'איחוד הצלה' נמסר כי מתנדברים רבים פוקדים בשעות אלו את העיר בכדי להיענות לקריאות הרבות המגיעות בשל גל החום הכבד ובשל חוסר החשמל.

במרכז הבקרה והשליטה הארצי של החברה, הנמצא בחיפה, מפקחים על פעולת יחידות ייצור החשמל, מפעילים בעת הצורך יחידות נוספות ומנתבים את הפעילות בין התחנות השונות ברחבי הארץ. העדיפות בהפעלה היא לתחנות הפחם והגז, שחומרי הגלם שלהם זולים יותר, ורק בהמשך ליחידות הפועלות על מזוט וסולר.

הצריכה הגוברת, מתחילה בשבועות האחרונים בסמוך לשעות הצהריים ומגיעה לשיא בסביבות השעה 15:00. בחברת החשמל ציינו, כי עלייה של כל מעלה בטמפרטורה גוררת צריכה של 300 מגה-ואט נוספים. חלק הארי של הכמות – כ-10,700 מגה-ואט מסופקים על ידי חברת החשמל, ואילו כמות נוספת, של כ-300 מגה-ואט מסופקת על ידי חברות פרטיות המייצרות חשמל עבור עצמן, ומעבירות את העודפים לרשת הארצית.

בפער נכנסות חברות ממשלתיות גדולות, שמתואמות עם חברת החשמל ומסיטות את הצריכה שלהן משעות השיא לשעות השפל, פעולה המתבטאת אף היא בהפחתה של מאות מגה-ואטים בצריכה.

כמו במהלך השבועות האחרונים, גם היום קוראת חברת החשמל לצרכנים לסייע להתמודדות עם הצריכה הגואה, ולצמצם את השימוש במכשירים זוללי חשמל (מדיחי כלים, מכונות כביסה, תנורים ושואבי אבק) בין השעות 12:00-17:00.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}