כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שעות לאחר כנס החיזוק: רב נוסף נעצר

מאות רבנים התייצבו באולם האירועים של רמדה בירושלים בכדי לחזק את ידי הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף שנדרשו לחקירה במשטרה בשל הסכמתם לספר 'תורת המלך' • שעות לאחר מכן, נעצר רב נוסף שהיה מעורב בכתיבת הספר

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

עשרות רבנים מהציונות הדתית לאומית התכנסו אמש (ד') לכנס מיוחד שנערך במלון רמדה בירושלים שם הביעו את תמיכתם ברב דב ליאור והרב יעקב יוסף שהוזמנו לחקירה בעקבות נתינתם הסכמה לספר 'תורת המלך', הדן באופנים הלכתיים בהם מותר להרוג גוי.

במהלך הכנס נאמו רבנים רבים, בניהם הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן. הרב הכריז ואמר כי הוא אינו מסכים לספר, אך "השאלה היא לא ההסכמה אלא ההזמנה למשטרה. הבירור צריך להיות תורני ולא משטרתי".

הרב שאר ישוב הכהן, רבה של העיר חיפה, אמר כי מטרת הכנס היא למחות על ביזוי כבוד התורה.

הרב דב ליאור, שהוזמן לפני יותר משבוע לחקירה משטרתית, בעקבות ההסכמה שהעניק לספר אמר בכנס: "רבנים נבחרו בשביל להביע את דעת התורה. אנחנו חייבים לומר את ההלכה ולא לחשוש מאף אחד".

הספר 'תורת המלך' נכתב על ידי ראש ישיבת יצהר, הרב יצחק שפירא. לספר העניקו את הסכמתם נשיא הישיבה, הרב יצחק גינזבורג, שנחקר במשטרה, והרב דב ליאור והרב יוסף, שסירבו להגיע לחקירה.

הרב הראשי לישראל, יונה מצגר מחה בתחילת השבוע על זימונם של רבנים לחקירות משטרתיות וטען כי לא ייתכן שחופש הביטוי יינתן אך ורק לפרופסורים שמביעים את דעתם נגד מדינת ישראל בחו"ל. מנגד, המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן שפתח את החקירה הביע התנגדות לדבריו של הרב מצגר.

בתוך כך, כוחות היאחב"ל עצרו הבוקר (ה') את הרב יוסף אליצור מיצהר, שחיבר יחד עם הרב יצחק שפירא את הספר 'תורת המלך', העוסק באופנים בהם ההלכה מתירה להרוג גויים. הרב אליצור הובא למשרדי היאחב"ל בלוד, שם נחקר בחשד לפרסום דבר הסתה.

הרב דב ליאור שיגר אמש מכתב למשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, האחראי על ניהול החקירה, באמצעות עו"ד יצחק בם, בו הוא מסביר ומפרט מדוע לא מתכוון הרב להגיע לחקירה. "הרב ביקשני למסור לך, כי אין בדעתו לתת דין וחשבון לאיש על דעותיו בתחום ההלכה. התנכלויותיך לרבנים על רקע דעותיהם ההלכתיות עומדת בניגוד גמור לעקרונות חופש הדת וחופש הביטוי המקובלים במדינה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}