כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נעצר: 'סיקריק' שהטריד את יו"ר רשות העתיקות

כוחות יחבא"ל עצרו בשלוש לפנות בוקר את חיים מינצברג בביתו • חבריו מאיימים: ירושלים תבער • רמקולים קראו לחזור להפגנות ביפו • ארל'ה יקטר: מו"מ להקמת גוף אחראי לקברי קדמונים

מתקנים את דלת ביתו של מינצברג אחרי המעצר. צילום: חזי כהן, חדשות 24
מתקנים את דלת ביתו של מינצברג אחרי המעצר. צילום: חזי כהן, חדשות 24

אם היה נדמה למישהו כי סאגת הקברים ביפו הסתיימה, הרי שטעות בידו. אחרי כשבועיים שמתחם אנדרומדה היה ריק מאדם, מתברר הבוקר (ד) כי השקט היה רגעי.

בשעות הבוקר סבבו רמקולים בשכונות החרדיות של ירושלים, והכריזו על יציאה מאורגנת מבית המדרש של סאטמר ברחוב יואל, לכיוון מתחם החפירות.

במקביל, עצרו כוחות בילוש של היחבא"ל, בשעה שלוש לפנות בוקר, את חיים מינצברג, המשתייך לקבוצת ה'סיקריקים', לאחר שפרצו אל ביתו. מינצברג נעצר בביתו שרחוב סלנט בשכונת מאה שערים בירושלים, בחשד כי ארגן בחודשים האחרונים את מאבק ה'סיקריקים' נגד רשות העתיקות. על פי החשד, מינצברג הטריד את יו"ר רשות העתיקות, שוקה דורפמן, במשך שעות ארוכות באמצעות טלפונים. עוד חושדים במשטרה כי הוא אחד ממארגני ההפגנות ביפו.

המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בראשון-לציון.

חבריו אומרים הבוקר, כי המאבק לא הסתיים, וכי אם יימשכו המעצרים של הפעילים נגד חילולי הקברים ביפו, "ירושלים תבער".

ועוד התפתחות: ארהלה יקטר, מי שניהל את המערכה ביפו מטעם 'אתרא קדישא', והודיע על פרישתו מהמאבק, אמר אמש במהדורה המרכזית של רדיו 'קול ברמה', כי בימים האחרונים מתנהל משא ומתן על הקמת גוף מיוחד שיהיה אחראי לקברי קדמונים בכל מקומות החפירה בהם יימצאו עצמות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}