כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כרבע ממקרי הטביעה בישראל – בים המלח

בניגוד לדעה הרווחת: הרחצה בים המלח איננה כה בטוחה • בשנה האחרונה נמשו 21 בני אדם מים המלח, כמעט רבע מכלל הטובעים בכל חופי ישראל • מנכ"ל מד"א: יש חשיבות מכרעת לאנשים שעל החוף

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הדעה הרווחת בקרב מטיילים ונופשים באזור ים המלח היא שרחצה במקום הנמוך בעולם בטוחה יותר מאשר במי הים התיכון, הכנרת או הים האדום באילת. אך מנתונים שנאספו על ידי מד"א עולה כי ים המלח מצדיק דווקא את הכינוי שדבק בו, כים המוות.

מתחילת השנה עד כה נימשו מהים בסה"כ 117 בני אדם ובתוך כך 21 בני אדם בים המלח. בחופי הכנרת ואילת לעומת זאת, נימשו 13 בני אדם בלבד. יתר המקרים - 83 בני אדם נימשו מהים התיכון. בשנת 2010, 23 בני אדם קיפחו את חייהם בטביעה ומותם נקבע על ידי צוותי מד"א בשטח. בשנת 2009 קיפחו את חייהם 31 בני אדם לעומת 44 בני אדם בשנת 2008.

בשנת 2009 טיפלו צוותי מגן דוד אדום ב-45 בני אדם שנימשו בים המלח, וב- 22 מקרים בכנרת ובים האדום יחדיו, זאת לעומת 34 מקרים בים המלח ב-2008, ו-13 מקרים בלבד בכנרת ובים האדום.

ממי הים התיכון נימשו מספר הגבוה ביותר של מתרחצים, הן ב-2008 והן בשנה שלאחריה, לאחר שצוותי ההצלה של מד"א הוזעקו ל-178 מקרי ם ב-2008, ול-121 מקרים ב-2009.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, קורא לציבור המתרחצים להישמע להוראות ההצלה בחופים. "צוותי ההצלה של מד"א נאלצים לטפל בכל שנה במאות מקרי טביעה במי הים התיכון, ים המלח, הכנרת והים האדום. לא מעט מהמקרים אירעו בשל רחצה בחוף לא מוכרז, ללא השגחת מציל.

אני חוזר ומדגיש את החשיבות שברחצה בחוף מוכרז בלבד ואת השיבות לעבור קורס בהחייאה בסיסית , למותר לציין כי ברוב המקרים האזרחים השוההים בחוף הם אלה שנתקלים ראשונים באנשים שנמשים מהמים לאחר שטבעו ובמצבים כאלו כל דקה קובעת והחשיבות להתחיל מיידית בפעולות החייאה משמעותית ביותר.

בחלק מהמקרים הוכח שהודות לאותם אזרחים שהחלו בפעולות החייאה במקביל להזנקת צוותי מד"א ועד הגעתם, תרמו רבות להצלת חייהם של הטובעים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}