כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרפורמים נגד בחורי הישיבות: עוד עתירה נגד הפטור מצה"ל

הרפורמים לא מרפים: תנועת חדו"ש ואורי רגב הגישו לבג"ץ עתירה נגד החלטת הממשלה לפטור בחורי ישיבה משירות צבאי בגיל 22 • הפרדוקס: נציגי הציבור החרדי משוועים להצלחת העתירה

בחורים מגיעים לדחות את גיוסם. צילום ארכיון
בחורים מגיעים לדחות את גיוסם. צילום ארכיון

עתירה נוספת הוגשה הבוקר (ד) לבג"ץ, באמצעות עו"ד יהושע שופמן ו'הרב' אורי רגב, ראשי עמותת חדו"ש והפורום לשוויון בנטל, נגד החלטתה החשאית של הממשלה, לפיה בחורי ישיבה מגיל 22 יוכלו לבחור האם לצאת לשנה במסגרת שירות אזרחי או להמשיך בישיבה, ולהשתחרר משירות חובה בצה"ל.

החלטת הממשלה החשאית, שנחשפה לפני מספר שבועות, עוררה סערה גדולה, גם בקרב נציגי הציבור החרדים, שאינם ששים לפטור את בחורי הישיבות משירות צבאי בגיל כה צעיר, בשל החשש שהפטור ידרבן בחורים רבים לצאת אל מחוץ לספסלי הישיבות. וכך, במעין קואליציה מוזרה חברו להם הרפורמים והחרדים למלחמה נגד הצעת החוק.

בעתירה שהוגשה נכתב, כי החלטת הממשלה התקבלה בהליך בלתי חוקי מהסיבות הבאות:

"ההחלטה התקבלה בחריגה חמורה מכללי המשפט המינהלי הנוגעים לקבלת החלטות בידי
רשות ציבורית.

"ההחלטה סותרת את האמור בחוק דחיית שירות.

"ההחלטה פוגעת שלא כדין בעיקרון השוויון והיא בלתי סבירה, משום שהיא פוגעת קשות באפשרות להפחית, ולו במקצת, את חוסר השוויון החמור בנשיאה בנטל השירות הצבאי שהוא תוצאה של חוק דחיית שירות".

בעתירה דורשים התובעים כי בית המשפט יוציא צו על תנאי וצו ביניים לפני כניסת החלטת הממשלה לתוקף ב-1.9.10. "בית המשפט יוציא מלפניו צו על תנאי וצו ביניים כמבוקש, ולאחר שמיעת תשובת המשיבים יהפוך את הצו על תנאי להחלטי, וכן יחייב את המשיבים בהוצאות העותרות לרבות שכ"ט עו"ד", נכתב בסוף העתירה.

העתירה מצטרפת לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לפני מספר ימים על אותה החלטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}