כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המטרה החדשה של הסיקריקים: ספרי קודש • ווידאו

לשיעמום של ה'סיקריקים' אין גבול: מידי יום מאתרים מטרה חדשה, ומפיגים את השיעמום בזריעת פחד ואימה בשכונות החרדיות של ירושלים • הערב הם חצו כל גבול • וגם: מה עשה הרב מצגר מול ההתקפות? • כל הפרטים

ההפגנה מול חנות 'אור החיים'. צילום: חדשות 24
ההפגנה מול חנות 'אור החיים'. צילום: חדשות 24

הסיקריקים משכונת מאה שערים מצאו תעסוקה חדשה: חנות הספרים החדשה 'אור החיים', שנפתחה לפני כחודשיים בלב השכונה, מוציאה את קבוצת הקיצונים מדעתם. לטענתם, בחנות נמכרים ספרים שאינם לרוח תושבי השכונה, ומבקרים בה - כך לדבריהם - נשים שאינן צנועות.

המאבק נגד החנות החל לפני מספר ימים, כאשר מספר 'סיקריקים' החליטו לפתוח במלחמה נגד החנות ובעליה. אמש (ב) באה התגובה האלימה הראשונה: במהלך הלילה רוסס גרפיטי בידי כמה מהם על גבי השלטים המתנוססים בפתח החנות.

היום (ג') נכנס אחד מהסיקריקים אל החנות והשליך על הרצפה את ספריו הקדושים של הרב קוק זצ"ל, שכן לטענתו ספרים אלו אינם לרוח תושבי השכונה.

בשעת לילה התקהלה קבוצה של עשרות סיקריקים, בכדי ליצור תעמולה כנגד החנות. לטענת כמה מהם, "המאבק הוא רק בתחילתו ולא נשקוט עד שתיסגר החנות ותוציא את עצמה מכאן".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, שהגיע לקראת השעה 11 בלילה אל החנות, כדי לרכוש ספרים ל'ימים הנוראים', נדהם לראות את הקבוצה הקטנה המפגינה מחוץ לחנות.

כשיצא החוצה, החלו הסיקריקים לצווח: "שייגעץץץ". הרב הראשי חייך לעברם, נופף בידו - ונסע לדרכו.

הרב מצגר בחנות, בשעת האירוע. צילום: שמואל בן ישי, חדשות 24צילום: הרב מצגר בחנות, בשעת האירוע. צילום: שמואל בן ישי, חדשות 24
הרב מצגר בחנות, בשעת האירוע. צילום: שמואל בן ישי, חדשות 24

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}