כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נוסעים לברצולנה? תטבלו בארץ! • פרסום ראשון

אם באחת החופשות הבאות תכננתם להגיע לברצלונה, כדאי שתקראו את המידע הבא: הנזקקים לשירותי המקווה המקומי, צריכים לתאם את הטבילה עם השגרירות הישראלית • איך זה קורה? התשובות הלא מספקות - בפנים

מקווה. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו
מקווה. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו

"המקווה סגור". זו ההודעה בה נתקלו תיירים חרדים שהגיעו מישראל לברצלונה שבספרד ונזקקו למקווה. מבדיקת אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי בניגוד לשאר מדינות העולם, הכניסה למקווה בברצלונה נתונה לאישור השגרירות הישראלית בעיר.

תיירים או יהודים מקומיים החפצים להגיע למקווה צריכים לשלוח בהליך מסודר צילום דרכון אישי, תוך ציון השעה בה הם רוצים להגיע, ועל פי החלטת השגרירות יוסדר להם מועד הגעה למקום.

אלא שבאותה בדיקה עולה, כי השגרירות סוגרת את שעריה בשעה 13:30 בצהריים. וכך, תייר שהגיע בשעות מאוחרות יותר לעיר ונזקק למקווה, לא יכול להשיג את מבוקשו.

בשיחה שערך כתב 'בחדרי חרדים' עם הרב מאיר בר-חן, הוא אמר: "היו ויש כל הזמן איומים פיזיים על הקהילה היהודית. לכן אנו חוששים מאוד לביטחונם של היהודים כאן. ביקשנו וזה ידוע כי מי שרוצים להיכנס למקווה, שישלחו את הדרכון שלהם מבעוד מועד.

"בנוסף לכך, הבלניות במקווה לא יכולות להיות פעילות סביב לשעון. חובה להבין שהעבודה שלהן כאן היא התנדבותית ולא תחת משכורת חודשית. הבעלים מבקשים מראשי הקהילה כאן שהן לא יגיעו בכל שעה בלילה. הם מפחדים. זה מסוכן כאן מאוד".

המקווה בברצלונה ממוקם בבניין הקהילה היהודית, מה שלא מאפשר כניסה חופשית של ציבור התיירים או היהודים למקום. "הביטחון שעובד מטעמינו הוא עד השעה 17:00 ולכן אין לנו אפשרות אחרת בהסדר הכניסה, אלא לפעול עם השגרירות".

במהלך שיחתו של הרב התברר, כי כבר בסוף החודש הקרוב יכנס מערך אבטחה חדש לפעולה, ויהיה פעיל עד השעה 22:00 בלילה, בשונה מהיום. "אני מקווה שזה יעזור רבות ויפתור את הבעיה, למרות שגם כעת אין בעיה למי שמסדר את הדברים מראש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}