כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גבעת שאול סוערת • חרדים נגד בית הכנסת

על רשעות כזו טרם שמעו גם זקני שכונת גבעת שאול: בית כנסת 'חניכי הישיבות', שזכה לכל האישורים הנדרשים, נסגר עקב תלונות שכנים חרדים • השכונה כמרקחה, פעשקווילים ברחובות והבד"ץ מתערב • כל הפרטים

בית הכנסת בגבעת שאול שבמוקד המריבה
בית הכנסת בגבעת שאול שבמוקד המריבה

 

סערה בשכונת גבעת שאול בירושליםם: בית מדרש חדש בשכונה, שהוקם על ידי קהילת 'חניכי הישיבות' - נסגר על מסגר ובריח בצו בית משפט. זאת לאחר שהתקבלו תלונות תושבים המתגוררים בסמיכות לבית המדרש החדש, שנבנה לאחר שקיבל את כל ההיתרים הנדרשים והחוקיים.

צו הסגירה לבית המדרש כולל איסור השלמת הפיתוח במקום ופתיחת כולל אברכים שכבר קבעו את מקומם בבית המדרש כמקום תורה, במהלך כל היום. קהילת 'חניכי הישיבות' בגבעת שאול סיימה את בניית בית המדרש כבר בערב פסח האחרון, במקום נערך מעמד חנוכת הבית, בהשתתפות מאות תושבים, וכן פעלה במקום ישיבת בין הזמנים נרחבת וגדולה בימי חול המועד.

אולם, צרות עין מצד כמה שכנים, הידועים כאנשים חרדים, הביאה להגשת התנגדות לעירייה. ראשי הקהילה טוענים, כי מזה כבר כמה שנים שגורמים בשכונה פועלים להצר בכל דרך את הקמת מבנה הקהילה. כעת נודע שהשכנים, בגיבוי אישיות חרדית מובהקת וידועה, פנו ליועה"מ של העירייה, עו"ד יוסי חביליו, יחד עם מבקרת העירייה, והלשינו לבית המשפט על ישיבת בין הזמנים שהתקיימה במקום, לטענתם, לפניקבלת אישורי טופס 4.

כל ניסיונות ראשי הקהילה להגיע להבנות נתקלו בסירוב מוחלט מצד העותרים. בימים האחרונים המאבק החריף, נוכח פסק דין של בד"צ העדה החרדית, שאסרו על השכנים ללכת לערכאות, ואף פורסמה אזהרה לכתב סירוב.

בחוו"ד שהוגשה לבד"צ הוסבר החשש של השכנים, שהחליטו להצר צעדי הקהילה, למרות גרימת ביטול תורה עצום והפסד כספי גדול, בכך שלכאורה קיים חשש שהקהילה תקים במקום אולם שמחות ו/או מקווה, שעלול להוות תחרות לקהילה הסמוכה.

ראשי 'חניכי הישיבות' הבהירו כי אין להם כל כוונה בכך, והעסקנים המטפלים בנושא הגיבו בתדהמה על כך שחשש תחרות לכאורה מביא לבצע מעשים מעין אלו, הכרוכים בביטול תורה, מסירה והלשנה, נזק כספי לבד מחילול ה' גדול.

בשלב זה הרוחות סוערות בשכונה, פשקווילים ומודעות מחאה מציפים את רחובות העיר, וימים יגידו האם פני הדברים לקראת פתרון או למלחמה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}