כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

תיעוד מבפנים: כך נראה יומו של אסיר משוחרר • 24 שעות בבית בניזרי

הארוחות המשפחתיות, התרגשות המשפחה, התמיכה והעידוד מהרבנים וחברים • "זה כיף לראות את כל האנשים שבאים לעודד ולתמוך באבא" • נתנאל בניזרי על 24 שעות במחיצת אבא, השר לשעבר הרב שלמה בניזרי • וגם: אלו גולשי 'בחדרי חרדים' התקשרו לבניזרי?

בינזירי, אמש. צילום: יעקב כהן
בינזירי, אמש. צילום: יעקב כהן

24 שעות היה השר לשעבר הרב שלמה בניזרי מחוץ לכותלי כלא 'מעשיהו', שם הוא מרצה את עונשו כבר שנה. אמש (א) חגגו בני המשפחה את ביקורו הראשון בבית, לאחר שיצא לחגוג את אירוסי בנו, נתנאל.

עוד בנושא:
מעבדות לחירות: בניזרי פתח שולחן - כווולם הגיעו • תיעוד מרגש
שנה אחרי: בניזרי 'יצא בחוץ' • הערב: אירוסי בנו • וידאו ותמונות

בשיחה בלעדית עם אתר 'בחדרי חרדים' מספר נתנאל על התרגשות המשפחה במהלך הביקור, על התמיכה והעידוד של גדולי הרבנים, ועל החברים שהתקשרו מחו"ל לאחל מזל-טוב, "אחרי שראו את התמונות של ב'בחדרי חרדים'".

לדבריו, אתמול בלילה התרגש לאו דווקא משמחת האירוסין אותה חגג בביתו, בשעות הערב. "האירוע שלי אמש היה שאבא הגיע הביתה ויצא משערי הכלא. זה לא מקום שהוא ראוי וצריך להיות שם", הוא אומר.

שלמה בניזרי יצא משערי כלא 'מעשיהו' בשעה 13:45. משם נסע עם כמה ממקורביו ל'מגרש הרוסים' בירושלים, לחתום על ערבות. "משם נסענו כולנו הביתה. משעות הצהריים המוקדמות עד היום בצהריים, אבא היה בבית. הוא לא יצא, חוץ מלהתפלל תפילת שחרית הבוקר".

ביתו של בנזירי ברחוב גולדה מאיר 5 בצומת סנהדריה בירושלים התמלא בקרובי משפחה, רבנים וחברים תומכים, שבאו לעודד ולחזק אותו במהלך יציאתו הקצרה - חופשה של 24 שעות.

"בערב זאת הייתה החגיגה הגדולה של כולנו. אנחנו מודים לכל גדולי הרבנים, המשפחה, החברים ולכל הציבור שהגיע לשמח אתמול בשמחת האירוסין שלי", אומר נתנאל. "זה כיף לראות את כל האנשים האלו שבאים לעודד ולתת תמיכה באבא".

את הביקור של אבא העדיפו במשפחת בנזירי להקדיש למשפחה עצמה. "ישבנו היום בבוקר כל המשפחה, הילדים, הנכדים, הדודים וכל מי שהגיע לבקר. סיפרנו לאבא את כל הסיפורים שאנחנו לא מספיקים לספר לו בטלפון. היה מחמם את הלב לראות איך אנשים מתקשרים לאבא, גם כאלו שחזרו בתשובה בזכותו. מתקשרים אליו כדי לחזק אותו ולומר לו שימשיך להיות חזק. אנשים שראו את התמונות של האירוסין ב'בחדרי חרדים' התקשרו מפנמה, מארגנטינה, ומעוד ארצות לאחל למשפחה מזל- טוב".

הבוקר (ב) הגיע בנזירי לתפילת שחרית באחד מבתי הכנסת בשכונה. מיד עם סיומה נסעו הוא ובנו לחתום ערבות נוספת ב'מגרש הרוסים', ושבו הביתה. "בשעה 11:30 התיישבנו לאכול כל בני המשפחה ארוחת צהריים לפני שהוא עוזב את הבית".

בערך בשעה 13:00 יצאו שלמה בנזירי וכמה מבני משפחתו לכיוון כלא 'מעשיהו', לשם הוא נכנס חזרה בשעה 13:45.

"קשה מאוד לראות שבן אדם חוזר למקום שהוא לא ראוי להיות בו. אבל אחרי התמיכה הכל כך גדולה שקיבלנו אתמול זה באמת מקל עלינו.

"אמנם הוא נראה מצוין וככה הוא מרגיש, אבל זה לא קל. אבא עושה הרבה חסדים בין כותלי הכלא. קיבלנו ממנו כמה טלפונים בחודשים האחרונים, אם אנחנו יכולים לעזור לבני המשפחה של אסירים שאין להם כסף בבית או שהתקלקלה להם המכונת כביסה. כולנו תקווה שהוא יחזור להיות במחיצתנו מהר ככל האפשרי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}