כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יוסי דייטש דואג לגרער'ס: יכשיר 100 מקומות חניה

פיתרון לבעיית מקומות החנייה באזור בית המדרש של גור בירושלים, שהפכה לבעיה משמעותית בחגים • מתחם שנלר, המיועד להקמת בתי מגורים, יהפוך למגרש חניה מאולתר • היוזם: חבר המועצה מטעם 'שלומי אמונים': יוסי דייטש

מתחם שנלר. יהפוך לחניה
מתחם שנלר. יהפוך לחניה

כמידי שנה בתקופת חגי תשרי, צפה ועולה בעיית החנייה עבור רבים מחסידי גור המגיעים עם רכביהם הפרטיים לשהות בצלו של האדמו"ר. הסובלים העיקריים הם תושבי שכונות גאולה ומקור ברוך, שבערב החג מוצאים עצמם ללא מקומות חניה, או בחניה פיראטית על מדרכות, כשבמקביל גם לאורך חודש תשרי כולו, חשים בבעיה המבקרים הרבים שמגיעים לקניות בשכונת גאולה.

בשל כך, הוחלט בעיריית ירושלים להביא לפתרון משמעותי, על ידי יצירת כ-100 מקומות חניה בשטח מחנה שנלר לשעבר.

בעיריית ירושלים אישרו חלקית את המידע. "במחנה שנלר מתוכננת לקום שכונת מגורים גדולה, העירייה החליטה לאפשר בינתיים חניה זמנית במקום למבקרי גאולה ולמגיעים לקניות באזור וזאת עד לתחילת הבניה במקום שתכלול גם הקמת חניון תת קרקעי גדול. החניון הזמני יוגדר כחניית כחול לבן בתשלום ויכלול כ-100 מקומות חניה לרווחת התושבים. בעירייה הדגישו כי הצעד נעשה בשיתוף עם סוחרי שכונת גאולה".

כאשר שבנו וביקשנו התייחסות מצד העירייה מתי יוכשר אותו חניון, הבהירו לנו כי לא מדובר בפתרון לחודש החגים, וכי הדבר מתוכנן לביצוע בחודשים הקרובים.

אלא שמסתבר כי פקידי העירייה לא יודעים את כל מה שנעשה מאחורי הקלעים, וכאשר נודע לאתר לדעת.נט כי היוזם הוא חבר מועצת העיר הרב יוסי דייטש, פנינו ושאלנו מדוע הדבר לא יתבצע בזמן קצר יותר בכדי לתת פתרון לחודש החגים.

דייטש השיב, כי אמנם רשמית בעירייה מדברים על תקופת הכשרת השטח של חודש וחצי, אך בכוונתו לדרוש מראש העיר לפתור את הנושא בזמן המהיר ביותר, בכדי להביא לפתרון עוד לפני החגים. דייטש שהינו האחראי על מע"ר (מרכז עסקים ראשי) במגזר החרדי, הצליח להביא לגיוס של סכום נכבד לצורך העניין, כשמדובר בסכום של 600 אלף שקל.

בשיחה עימו הוא אומר לאתר לדעת.נט, כי ביום שלישי הקרוב מתוכננת לו פגישה עם ראש העיר ברקת בנושא. "בכוונתי לדרוש מברקת שיכשיר את השטח אפילו בצורה לא מסודרת, על מנת שניתן יהיה לחנות במתחם במהלך חודש החגים. הצלחתי לשכנע את ראש העיר להקציב לנושא 600 אלף שקל, ולמרות העלויות הגדולות הכרוכות כדי להכשיר את השטח, אני דורש זאת למען הסוחרים ולמען עשרות האלפים המגיעים לאזור גאולה במהלך חודש תשרי. יש לנו את ההזדמנות לפצות את הסוחרים שנפגעו בשל העבודות המתמשכות וראוי שנעשה זאת", אומר דייטש.

תושבים ממקור ברוך אמרו ללדעת.נט, כי תקוותם שעם הקמת החניון החדש במתחם שנלר, ניתן יהיה גם להסדיר חנייה פטורה מתשלום עבור בני משפחה המתגוררים מחוץ לעיר, המגיעים לבקר אצל הוריהם, ונדרשים לשלם מאות שקלים על חניה בסמוך לבית הוריהם.

קישורים:
מקור: אתר לדעת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}