כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בהיינה בראיון קרבי: "ח"כים, פנו ליועמ"ש, שיבדוק את התנהלות שרה נתניהו!"

ח"כ לשעבר (ש"ס) מזור בהיינה, המציין בימים אלו 30 לעלייתו מאתיופיה, תוהה בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים': מדוע הח"כים החרדים לא מתייצבים לימין אלי ישי במאבק על גירוש ילדי העובדים הזרים • ולא תאמינו: יש לו מה להגיד לשרה נתניהו • "הח"כים החילונים? פועלים מלחץ של אנשי עסקים"

מזור בהיינה.  'תחזרו לאתיופיה'
מזור בהיינה. 'תחזרו לאתיופיה'



סוגיית גירוש העובדים הזרים, מככבת בכותרות כבר מספר שבועות: החלטת הממשלה לגרש רק 400 ילדי עובדים זרים, ולהשאיר 800 ילדים ובני משפחותיהם, על-פי תנאים מסוימים, הביאה את שר הפנים אלי ישי לצאת למאבק נחוש: גירוש הזרים שחדרו לישראל במרמה. מולו מתייצבים כל יפי-הנפש, ובראשם אותם השואפים למדינת ישראל תהיה מדינת 'כל אזרחיה'.

מזור בהיינה, ח"כ לשעבר בסיעת ש"ס, מנסה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' להסביר מדוע לא נשמע קולם של יתר חברי הכנסת החרדים בכנסת, מהי הסיבה שאלי ישי צריך ללכת עם ההחלטה עד הסוף, ולא להרים ידיים, ומה הוא חושב על פנייתה של אשת ראש הממשלה לשר הפנים להשאיר את הילדים והוריהם בישראל.

"נושא העובדים הזרים לא נדון בצורה עניינית ונכונה", פותח בהיינה את דבריו. "האנשים האלו אין להם כל שייכות למדינת ישראל. אני חושב שהמאבק הוא חשוב מאוד. חייבים להבין שישראל היא לא פראיירית והיא לא עיר מקלט של אף אחד.

"זה מה שמחפשים העובדים הזרים - מדינה שתקלוט אותם והם ירכבו עליה וגם ימצאו פה עבודה. אני אומר בצורה הברורה ביותר: האנשים האלו עם הילדים שלהם, לא צריכים להיות פה.

"אני שומע את דברי המחלוקת בממשלה. האם כן להשאיר אותם או לא? ואני שואל את עצמי, מהי המחלוקת פה? יש כאן שהייה שמסכנת את צביונה היהודי של מדינת ישראל ואת המשך קיומו של עם ישראל".

• מה דעתך על מאבקו של שר הפנים אלי ישי?

"אני גאה מאוד בשר הפנים. אלי ישי עומד בפני מלחמה מול כל אותם גורמים שמנסים לקעקע את הזהות היהודית של עם ישראל, ומנסים בדרכים כאלו ואחרות להתנגח בחרדים, ואני מאוד גאה בו על כך.

"כל אותם אנשי ממשלה וחברי כנסת שמנסים להגן על אותם עובדים זרים, ומנסים להשמיץ את שר הפנים, עושים טעות חמורה ולא חושבים על עתידה של המדינה כלל וכלל. הדרך להגן על אותם עובדים בדרכים מצפוניות היא לא הדרך. זאת טעות.

"ואני שוב אומר, עצם זה שאלי ישי משמש כשר הפנים דווקא בתקופה שאנו צריכים לקבל החלטה כל כך חשובה לגבי עתידה של המדינה, זה מאת ה' יתברך. אני מאוד מקווה שהוא יישאר וימשיך בתפקידו לשמור על צביונה הקדוש של ארץ ישראל".

• למה אין גיבוי של כל שאר החברים בש"ס להחלטתו של ישי?

"להבדיל מכל מיני מפלגות, בש"ס מקפידים לקבל החלטה אך ורק לאחר שהדברים מוסכמים ומקובלים על כולם. מלבד זאת, אני אישית זוכר שח"כ ניסים זאב התבטא בנושא, וגיבה את החלטת ישי להיאבק בחומרה בהחלטת הממשלה. אני סמוך ובטוח ששר הפנים לא פועל על פי דעתו האישית אלא גם קיבל אישור של מועצת חכמי התורה".

• היו התייעצויות בנושא עם הגר"ע יוסף?

"אני לא יודע לומר בוודאות. אבל אלי ישי בכל פרשייה כזו או אחרת, בעיקר כשמדובר בעניינים הלכתיים מתייעץ עם מרן שליט"א. ואני בטוח שגם במקרה כזה הוא הולך אחר הוראת רבו הגר"ע יוסף ושאר הרבנים כפי שהורו לו".

• ממה נובעת שתיקתם של חברי הכנסת החרדים והדתיים שלא פוצים את פיהם בתקופה האחרונה, במיוחד בנושא הרגיש שתופס את כותרות העיתונים ומהדורות החדשות?

"יכול להיות מאוד שהחברים החרדים והדתיים בכנסת לא רואים את עצמם כל-כך רלוונטיים בפרשת העובדים הזרים. אני בטוח שכשיצטרכו להרים יד ולהצביע בהצבעות ובדיונים שונים יגלו כולם את דעתם כפי שצריך וחייב לעשות כל יהודי בנושא שכזה.

"חובה להבין שההחלטה של אלי ישי נובעת מרצון לשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל, כפי שכבר הזכרתי כמה פעמים. אם כך, כל יהודי באשר הוא, בין אם הוא ח"כ או לא, חייב להשמיע את דעתו באם יהיה צורך".

• מה דעתך על צביעות הח"כים החילונים כלפי החלטת הממשלה?

"מדובר באנשים שקשה להם לעמוד בלחץ מול גורמים ובעלי עסקים ומשרות מכובדות בחו"ל. אני מצר ואומר שוב פעם, כל אחד יתבונן בהחלטה ובתמיכה שהוא נותן לגבי גירוש העובדים. מדובר בהחלטה גורלית מאוד. ההשלכות לכך יכולות להיות שבעוד מספר שנים יתמודדו שניים לראש הממשלה ואחד מהם יהיה יהודי והשני לא. האם זה מה שאנחנו רוצים?

"חבל שלא מתגבשת דעה אחת שמוסכמת על כולם ויגידו פה אחד שאין מקומם של אנשים אצלנו במדינה".

• הפנייה של אשת ראש הממשלה, מוצדקת לדעתך?

"אני חושב שנעשה פה דבר שהוא לא הגון ולא ישר. אם הייתי היום ח"כ פעיל בכנסת, הייתי מגיש מכתב ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק את תקינות הדבר.

"אשת ראש הממשלה מנסה לנצל את סמכות וכוח בעלה להפעיל לחץ על שר במדינת ישראל והיא עושה את זה על ידי כוח של ראש הממשלה עצמו. יכול להיות מאוד שהדברים שהיא אמרה לשר הפנים הם דברים שנתניהו רוצה לומר אך חושש מלומר אותם.

"ועל פי מה שאני מבין, שר הפנים חושש מהמכתב שנשלח אליו. עצם זה שנקבעה פגישה ביוזמת השר אני חושב שזה צעד שהוא לא נכון. היה שר הפנים צריך להסתפק בכך שהוא אמר לה שהוועדה תבדוק את העניין, ומדובר בהחלטת ממשלה ולא בהחלטת שר.

"מדובר בפנייה נדירה. לא זוכר ששמעתי על דבר כזה בעבר. אני משאיר את זה לטיפולם של חברי הכנסת הפעילים שיפנו לגורמים הנכונים שיבדקו את תקינות הדברים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}