כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ראש בראש: מאות רבנים נגד המשטרה • כל הפרטים

בצעד חסר תקדים יתכנסו מאות רבנים לכנס מיוחד שנועד למחות על הזמנת רבנים לחקירה בעקבות הסכמתם לספר תורני • בין החותמם על המכתב התומך ברבנים: הגר"ע יוסף והגר"מ מזוז • מאות רבנים כבר אישרו את השתתפותם

יבוטל הזימון לחקירה? הגר"י יוסף.
יבוטל הזימון לחקירה? הגר"י יוסף.

מאות רבני ערים, ראשי ישיבות ור"מים מכל קצוות הקשת של הציונות הדתית, ואיתם רבנים חרדיים בכירים , צפויים להשתתף ביום רביעי הקרוב במה שמסתמן ככנס מחאה חסר תקדים בעקבות זימון הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף לחקירה, לאחר פרסום הסכמות לספר "תורת המלך".

תחת הכותרת "כנס לעצמאותה של תורה", פורסמה בעיתוני סוף השבוע של הציבור הדתי והלאומי, מודעה המזמינה את ציבור רבני הערים, ראשי הישיבות, הר"מים (רבנים מחנכים בישיבות) ורבני וישובים ושכונות להשתתף בכנס המיוחד שיתקיים באולם הכנסים של מלון "רמדה רנסנס" בירושלים.

על המודעה חתומים "זקני הרבנים" של הציונות הדתית מכל קצוות הקשת, ביניהם הרב שאר-ישוב כהן רב העיר חיפה, הרב יעקב אריאל נשיא ישיבת ההסדר ורב העיר רמת גן המשמש גם כנשיא רבני צוה"ר, הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת ההסדר אור עציון ויו"ר איגוד ישיבות ההסדר, הרב אברהם צוקרמן ראש ישיבות בני עקיבא, הרב צפניה דרורי ראש ישיבת ההסדר ורב העיר קרית שמונה, הרב פרופ' נחום רבינוביץ' ראש ישיבת ההסדר מעלה אדומים המשמש גם יו"ר האנציקלופדיה התלמודית, הרב זלמן מלמד ראש הישיבה ורב מועצת בית אל, הרב אליעזר ולדמן ראש ישיבת ההסדר "ניר", הרב חיים שטיינר ר"מ בישיבת "מרכז הרב", וכן בניהם של הרבנים הראשיים לישראל לשעבר הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו זצ"ל: הרב יעקב שפירא ראש ישיבת "מרכז הרב" והרב שמואל אליהו רב העיר צפת.

באורח יוצא דופן הצטרפו לקריאת זקני הרבנים של הציונות הדתית גם שניים מזקני ראשי הישיבות של הציבור החרדי-ספרדי: הרב יהודה מועלם ראש ישיבת "פורת יוסף" הנחשבת לספינת הדגל של עולם הישיבות החרדי-ספרדי בה למד גם הרב עובדיה יוסף, וכן הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת "כסא רחמים" הנחשב לרבם של יוצאי תוניס בעולם.

כאמור, על ההזמנה, בה מכונים הרב ליאור והרב יוסף "מגדולי פוסקי דורנו", חתומים זקני הרבנים מקצוות הקשת השונות בציבור הדתי והחרדי המוחים בתוקף על זימון רבנים ופוסקים לחקירה במשטרה על דברי תורה, חלקם ללא קשר להסכמה או לא עם הספר.

בהזמנה נכתב: " לאור זימונם לחקירת משטרה של הרבנים הגאונים, מגדולי פוסקי דורנו, הרב דב ליאור שליט"א והרב יעקב יוסף שליט"א, הננו מוצאים לנכון לקרוא את כל רבני ישראל לכנס רבנים ותלמידי חכמים לכבודה של תורה ולביצור עצמאותה. מבלי להתייחס לתכנו של הספר הנדון, אין להסכים בשום פנים ואופן לשלילת עצמאותם של תלמידי חכמים מלהביע דעתם בענייני תורה.

להבהרת עמדה זו קבל עם ועדה נתכנס כולנו מרנן ורבנן - רבני ערים, ראשי ישיבות ור"מים, רבני ישובים וקהילות, ביום רביעי הבעל"ט, ח' אלול, בשעה 19:30 באולם הכנסים במלון רמדה רנסנס, ונעמוד על כבודה של תורה".

הזימון לחקירה עורר זעם רב בציבור הדתי והחרדי וכן בקרב הרבנים, ועל כן צופים המארגנים את השתתפותם של מאות רבנים , מספר שיא וחסר תקדים בהיקפו.

הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת ההסדר אור עציון, מראשי הרבנים המתונים בציונות הדתית ויו"ר איגוד ישיבות ההסדר, פנה בסוף השבוע ליועץ המשפטי למשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, להורות על ביטול הזימון לחקירה.

הרב דרוקמן התבטא השבוע בחריפות כנגד זימון הרבנים לחקירה, ואמר כי למרות שהוא עצמו לא מסכים לדעות ההלכתיות המובאות בספר, הרי שלאחר שהספר יצא אין כל מקום לחקירת רבנים, משום שאת מה שהיה להם לומר הם כתבו בפירוש בספר. בנוסף, אמר הרב דרוקמן, כי המשטרה לא צריכה לחקור רבנים והם לא צריכים להגיע לחקירה: "גם את הרב עובדיה יוסף היו חוקרים? האם יזמינו לחקירה גם פרופסורים באקדמיה שקוראים להחרים את ישראל ולעצור את מפקדי צה"ל"? חופש אקדמי צריך לחול גם ביחס לרבנים שמביעים את דעת התורה".

מוקדם יותר השבוע, פרסמו הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף "גילוי דעת" בנושא, בו כתבו בין השאר: "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה.הנסיון למנוע מרבני ישראל להביע את דעתם, דעת תורה, על ידי הפחדות ואיומים – הינו מעשהחמור ביותר והוא לא יצלח. שלטון שנוהג כך מצטרף לשלטונות הרשע שגזרו על לימוד התורה והרימו יד כנגד תורת ישראל. לכן הננו מודיעים שאין בכוונתנו להגיע לחקירה".

אל גילוי הדעת של הרב ליאור והרב יוסף צירפו את חתימתם מעל 50 רבני ערים, ראשי ישיבות, ר"מים ורבני ישובים ושכונות בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}