כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לא להאמין: משטרה הוזמנה לעשות סדר בבית-כנסת בשבת

המאבק על בית הכנסת הגדול בערד נמשך: דרשת השבת של הרב נקטעה בעיצומה בשל הפרעות • תוך דקות הוזמנה ניידת משטרה על-ידי אחד המתפללים, כאילו ומדובר היה בפיקוח נפש • ומה אומר הרב?

תוצאת המהומות בבית הכנסת. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
תוצאת המהומות בבית הכנסת. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

העיר ערד מסרבת לרדת מהכותרות: המלחמה בין חסידות חב"ד לחסידות גור בעיר על רקע השליטה בבית הכנסת הגדול בעיר - נמשכת. חודשים רבים נלחמים שני המחנות על השליטה בבית הכנסת - ופיתרון אין.

במהלך השבת האחרונה כאשר רב בית הכנסת, הרב יעקב מנדלסון, עלה לדרוש את דרשת השבת, הפריע אחד המתפללים, המשתייך לחסידות גור, למהלך הדרשה. ההפרעה יצרה מהומה בין המתפללים בתוך בית הכנסת, אולם זו לא הפריעה לרב להמשיך את דרשתו.

אחד המתפללים, שעמד מהצד ולא השתתף במהומה, ראה משום מה צורך בהזמנת ניידת משטרה, כדי להשקיט את המתפללים. המתפלל עשה זאת, למרות שלא היה לכך צידוק הלכתי. "בסך הכל לא היה שם עניין של פיקוח נפש או משהו דומה", מספר אחד המתפללים.

ניידת משטרה הגיעה למקום במהירות, אלא שהשקט כבר שרר במקום.

הרב מנדלסון אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חסידי גור מפיצים את השמועות לפיהן אני הזמנתי את ניידת המשטרה. כל בר דעת יכול להבין כי רב שנמצא באמצע דרשה, לא יכול לעשות זאת.

א"ני מאמין שאחד המתפללים, שכבר מאס במלחמות האינסופיות בין שני המחנות הוא זה שהזמין את המשטרה. אני לא הייתי מעורב בכך ולא ידעתי על כך שהזמינו את המשטרה באמצע שבת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}