כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יש עבודה • המבוקשים ביותר: סוכני מכירות

מפלס האופטימיות עולה בעקבות דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסם היום: גידול משמעותי בהיקף המשרות והמועסקים במשק לצד עליה חדה בביקוש לעובדים • בראש הרשימה: 5710 סוכני מכירות ו-4035 טבחים ומלצרים

דרושים טבחים (צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי)
דרושים טבחים (צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי)

בעקבות הצטרפות מדינת ישראל לארגון OECD, החל מעקב אחרי המשרות הפנויות בארץ, באמצעות הלשכה המרכזית לסטטיסיטיקה. היום (א') מתפרסם דו"ח מפורט, הסוקר את נתוני המשרות בישראל.

הדו"ח מוגבל אך ורק לעסקים גדולים (בהם מעל חמשה מועסקים), אינו כולל את ענף החקלאות, את המגזר הציבורי, וחלקים מהמגזר החינוכי, ואינו מתייחס גם לשירותי משק בית הניתנים על-ידי עובדים פרטיים. אולם, למרות זאת דומה כי יש בדו"ח משום תמונת מצב לשוק התעסוקה הישראלי.

מאז אפריל נרשמת מגמת עלייה במספר המשרות הפנויות במשק.

העלייה נמשכה גם בחודש יולי לעומת יוני, כאשר מספר המשרות הפנויות ביולי עמד על 60.6 אלף, שהם 2.8% מכלל המשרות במשק, לעומת 58.8 אלף ביוני.

במקביל נרשם גידול במספר המועסקים בחודש יולי, בהמשך לגידול רציף מאז חודש מרץ, כאשר ביולי נרשמו 2,147.7 אלף מועסקים לעומת 2,110 אלף בלבד ביוני, מה שמצביע על קליטתם של כ-38 אלף עובדים נוספים בשוק העבודה.

חלק נפרד בדו"ח סוקר את התחומים בהם נרשם היצע המשרות הגדול ביותר.

התחום המוביל עם ממוצע של 5710 משרות פנויות הוא, איך לא, סוכני מכירות. במקום השני, עם 4035 משרות בממוצע, נמצא ענף הטבחים והמלצרים. במקום השלישי, מהנדסים עם 2680 משרות בממוצע, מתוכם 1270 מהנדסי תוכנה.

את רשימת המקצועות סוגרים ספורטאים ומצילים עם כמות של 550 משרות פנויות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}