כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בני ברק סוערת: תושבים ורבנים נגד הקמת פנימייה לבנות חרדיות • "זה יביא מכשולות"

מלחמה בבני ברק: תושבי רחוב מתיתיהו וקבוצת רבנים בראשות הגרש"ז אולמן, מנהלים מאבק עיקש נגד יוזמת עסקנים להקים באזור פנימייה לבנות חרדיות • "יש שם ישיבות, והדבר יהווה מכשול צניעותי", טוענים המתנגדים • אמש הוצא צו מניעה מבי"ד הגר"נ קרליץ • חשיפה

בני ברק סוערת: תושבים ורבנים נגד הקמת פנימייה לבנות חרדיות • "זה יביא מכשולות"

סערה בבני ברק: בשכונת 'משכנות יעקב' בעיר צפויה לקום בחודשים הקרובים מוסד לימודים ופנימייה לבנות חרדיות באישור משרד הרווחה. רבני השכונה ותושביה נמצאים במאבק מול היזמים האחראים על הפרויקט, ישראל רייסנר ונחום בנדיקט.

הטענה היא, כי "הפנימייה עלולה להביא למכשלות רבים", כדברי המתנגדים.

בעלי הבניין החליטו להשכיר את הבניין לשני יזמים שקיבלו את אישור משרד הרווחה לאכלס בבניין 120 בנות שיילמדו וילונו שם במהלך השבוע.

השמועה על התכנון התפשטה ברחובות השכונה - מה שהביא להתעוררות רבנים ותושבים נגד הפרויקט. "זה פרויקט שיכול לעורר סכנות רבות בתוך השכונה. במיוחד שמדובר באזור בו נמצאים ישיבות ומוסדות רבים", אומר אחד התושבים.

"הבנו כי מדובר בבנות שמצבן הרוחני הוא לא בשמיים ואפילו לא קרוב לכך", הוא מוסיף. "אין להם שם בבנין חצר או מקום שהם יכולות להסתובב, ולכן האפשרות היחידה שלהן תהיה אצלנו בשכונה".

בימים האחרונים יצאו רבני השכונה במכתב ליזמי הפרויקט, שבו הם מבקשים כי ימצאו מקום חילופי לפנימיית הבנות היות והדבר יכול לעורר סכנות רבות.

בתוך כך, רבני השכונה בראשם, הגאון הרב שלמה זלמן אולמן, פנו לבית הדין של הגאון רבי ניסים קרליץ, שם הוחלט להוציא אמש (מוצ"ש) צו מניעה ליזמי הפרויקט.

מספר תושבים החליט לפנות לעו"ד מנשה ענתר, שיטפל מטעמם במישור המשפטי של המאבק, אם ויימצא צורך. העו"ד שלח מכתב ליזמים, בו נאמר כי הוא רואה בהמשך הקמת הפנימייה ביזוי תלמידי חכמים.

יצוין, כי פניית העו"ד נעשתה לפני צו המניעה שיצא מבי"ד הגר"נ קרליץ.

מהנהלת הפנימייה נמסר בתגובה: "אנו מתפלאים מאד שגורמים אינטרסנטיים מוציאים דברים מהקשרם ומפיצים זאת ברבים. כל בניית הפנימייה נעשית בתיאום מול אותם רבנים הכתובים לעיל. הדברים נמצאים בשעות אלו לקראת הליך של הבנה ותיאום מול רבני השכונה, הדברים יעשו בעצתם ובתיאום מלא מולם".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}