כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרב דיכובסקי נבחר למנכ"ל בתי הדין; גפני נטש בזעם

בתום דיון סוער, נבחר חבר בית הדין הגדול לשעבר הגאון הרב שלמה דיכובסקי, לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, במקום הרב אלי בן דהן • גפני והגר"ח איזרר, שהתנגדו למינוי, נטשו את הדיון בזעם • המינוי תקף לשלושה חודשים, והמתנגדים טוענים: "זהו תרגיל"

מהיום, המנכ"ל. הגר"ש דיכובסקי
מהיום, המנכ"ל. הגר"ש דיכובסקי

הוועדה למינוי דיינים, בחרה לאחר דיון סוער שהתקיים ביום שישי האחרון את מינוי הזמני של הגאון רבי שלמה דיכובסקי, לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.

בדיון נכחו שר המשפטים יעקב נאמן ושר הפנים אלי ישי. את הדיון נטשו בשיאו ח"כ משה גפני והדיין הרב חגי איזירר - בגלל התנגדותם למינוי.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יונה מצגר, הודיע לבסוף כי הוא תומך במינוי של הרב דיכובסקי, זאת לאחר שתכנן להתנגד למינוי. הרב הראשי החליט לתמוך בכדי שהמינוי יעבור ברוב קולות וללא התנגדות.

על פי החלטתו של שר המשפטים יעקב נאמן, הגר"ש דיכובסקי ישמש בתפקיד למשך שלושת החודשים הקרובים, וזאת לאחר שניתנה ארכה לוועדת האיתור למצוא מועמד מוסכם וקבוע. גורמים בכירים אומרים: "ייתכן כי יש כאן תרגיל להשאיר את הרב דיכובסקי בתפקיד למשך זמן ארוך תוך מתן ארכות פעם אחר פעם".

ח"כ משה גפני והדיין הגר"ח איזירר יצאו נסערים מהחדר במהלך הדיון, בגלל התנגדותם.

יצוין, כי לבג"ץ הוגשה עתירה במהלך החודש האחרון מצד תנועות נשים, שמבקשת לבטל את תנאי המכרז למנכ"ל בתי הדין הרבניים שמאפשרים התמודדות של גברים בלבד. לדברי העותרות, החוק מנוגד לחוקי היסוד כבוד האדם וחופש העיסוק ומפלה את הנשים.

הגר"ש דיכובסקי נחשב לאחד מבכירי הדיינים בעולם הדיינות. לאחר שנים רבות של כהונה בבתי דין ברחבי הארץ, נבחר הגר"ש דיכובסקי כחבר בית הדין הרבני הגדול, שם הטביע חותם משמעותי, עד לפרישתו לפני כשנתיים.

בעבר חשק בו נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, כשופט בבית המשפט העליון, למרות שאין לו רקע משפטי. הגר"ש דיכובסקי דחה את ההצעה, לאחר התייעצות עם הגרי"ש אלישיב. לו היה מקבל את ההצעה, ייתכן והוא היה היום נשיא בית המשפט העליון, עקב הוותק שלו וגילו.

במערכת הבחירות לרבנות הראשית לישראל, היה הגר"ש דיכובסקי בין המועמדים לתפקיד, אלא שהוא הפסיד לרב מצגר, שהיה מתואם עם חוגי דגל התורה, שאינם חפצים ביקרו של הגר"ש דיכובסקי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}