כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חדש בישראל: מצלמות במעגל סגור בבתי הספר

שר החינוך, גדעון סער, מציג: במהלך שנת הלימודים תשע"א יחל פיילוט של התקנת טלוויזיות במעגל סגור, ב-12 בתי ספר שונים, כמענה לאיומים הפליליים והביטחוניים

חדש בישראל: מצלמות במעגל סגור בבתי הספר

שר החינוך, גדעון סער, מציג: במהלך שנת הלימודים תשע"א יחל פיילוט של התקנת טלוויזיות במעגל סגור, ב-12 בתי ספר שונים. הטלוויזיות כוללות צפייה והקלטה של הנעשה במתחם בית הספר וייעודן לתת מענה לאיומים בתחום הפלילי והביטחוני.

קדם להחלטה על הפיילוט סקר מיגונים שנערך בבתי הספר. הסקר נערך בשיתוף הרשויות המקומיות ומשרד החינוך. לבסוף הוחלט על פיילוט של הצבת מצלמות ב-12 בתי ספר המאופיינים ומייצגים מגזרים שונים (יהודים, מוסלמים, חילוניים, דתיים, ערים מול מחוזות, בתי ספר גדולים לעומת קטנים) - רשימה שהוצגה על ידי משרד החינוך.

הטלויזיה במעגל סגור תמוקם בשלושה מוקדים: בבתי הספר, במוקד העירוני, ובמוקד המחוזי של משטרת ישראל.

פריסתן של המצלמות תהיה על בסיס דרישות בית הספר, דרישות שנובעות ממיקומו של בית הספר, אופי האוכלוסייה והאיומים. הן יותקנו בכל האתרים במקומות אסטרטגיים קשים לגישה.

את הפרויקט מממנים משרד החינוך, משרד הפנים, הרשות המקומית ומשטרת ישראל (חלק שווה לכל אחד). בתום השנה יוחלט האם להרחיב את הפרויקט לבתי ספר נוספים.

מערכת הטמ"ס מצטרפת לשורה ארוכה של שינויים אותם מובילים בחטיבת האבטחה של אגף המבצעים כדוגמת הכשרת מאבטחים: בשנה זו יוצבו מאבטחים שעברו הכשרה בת 6 ימים במקום 4 ימים כפי שהיה מקובל בתש"ע.

בנוסף, המאבטחים יקבלו תרסיסי פלפל כאמצעי אל הרג שנועד להגן על שלום הציבור הלומדים וכן על חייו של המאבטח עצמו. המאבטחים מוכשרים בבתי ספר שקיבלו תו תקן של משטרת ישראל, כל כיתה מונה 12 מאבטחים בלבד.

שינוי נוסף שהובילה חטיבת האבטחה הוא במפת הטיולים, לאחר עבודת מטה מתואמת ומקיפה בשיתוף משרד החינוך נערכה מחדש מפת הטיולים הכוללת הקלות באבטחה הפיזית והחמושה. הקלות אלה נבעו משיקולים של צו השעה, המצב הביטחוני ושיפור משמעותי ברמת ההכשרה של מאבטחי הטיולים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}