כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הגר"ש עמאר עיצבן את הרפורמים: "הם נועצים ציפורניים"

באיגרת ששלח הרשל"צ הגר"ש עמאר לכל רבני המדינה, הוא מזהיר מפני סכנת ההתבוללות, ותוקף בחריפות חסרת-תקדים את ארגוני הרפורמים "הנועצים ציפורניהם גם בעם היושב בציון" • ומה הגיבו ארגוני הרפורמים?

הגר"ש עמאר
הגר"ש עמאר

נציגי הרפורמים בארץ ובעולם זועמים: במכתב ששלח הרב הראשי הספרדי לישראל הגר"ש עמאר ברוח הימים, חודש הרחמים והסליחות, כותב הרב על מצבו הרוחני והגשמי של עם ישראל ומתייחס לסוגיה הבוערת לו יותר מכל - הרפורמים.

"עתה הם נועצים ציפורניהם גם בתוככי העם היושב בציון, ומנסים להכתיב את סגנון חיים של ככל העמים. והקימו לגיונות לוחמים שכל מטרתם לעקור התורה מישראל, ולקעקע את בתי הדין וכל דבר שבקדושה בכל הדרכים ובכל הכלים, על ידי איומים והשפעות שונות ומשונות על השרים ועל חברי הכנסת, ודרך בתי המשפט" כותב הרב במכתבו ומתייחס כמובן בדבריו לחוק הגיור.

הרב במכתבו קורא לאנשי האמונה להשפיע על השרים וחברי הכנסת לפעול בנושא ולהחזיר את "האנשים התועים" שהם אחינו בשרינו גם אם ירבו להתרחק מדרכי התורה.

בתוך המכתב כתב הרב את הצער והכאב האישי שלו מכמות האלימות הגדולה והירידה בצניעות בתקופה האחרונה. לדברי הרב, הבעיה הגדולה היא מכת ההתבוללות שהגיעה בכמה מדינות לממדים נוראים ועתה גם בישראל.

בתקשורת כבר נשמעות תגובות זועמות על המכתב, ויש מי שבוחר להאשים את הרב בסכסוך ובפלגנות. הרב עצמו הגיב לטענות ואמר: "מי שמאשים אותי בפלגנות, יש לו בעיה בהבנת הנקרא. אני אוהב כל יהודי מעם ישראל. גם את הרפורמים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}