כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'המחלקה היהודית' סופגת מכה קשה: השופט שחרר את פרלמן

מעל חודש שוהה, מי שכונה 'המחבל היהודי', חיים פרלמן, במעצר, וטוען שהוא חף מפשע • היום, קובע השופט שטרנכליט כי הוא ישוחרר ממעצר, ומותח ביקורת חסרת תקדים על התנהלות השב"כ • רעייתו הנרגשת: "זהו חודש הרחמים והסליחות"

'המחלקה היהודית' סופגת מכה קשה: השופט שחרר את פרלמן

היום הזה ייזכר עוד לזמן רב כ'יום השחור' של המחלקה היהודית בשב"כ. אחרי יותר מחודש בהם שהה מי שכונה 'המחבל היהודי' מאחורי הסורגים, מחליט בית המשפט, בניגוד לעמדת השב"כ והמשטרה, לשחרר אותו ממעצרו.

אם לא די בשחרור המוקדם, שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, שטרנליכט, מתח ביקורת חריפה על השב"כ והמשטרה, והודיע כי העצור, חיים פרלמן, משוחרר למעצר בית בבית הוריו בתקוע, למרות שהמשטרה והשב"כ ביקשו להאריך את מעצרו ביממה וטענו שאחד מקורבנות ניסיון הרצח זיהה אותו במסדר זיהוי. עם זאת, השופט נענה לבקשת המשטרה לעכב את שחרורו של פרלמן עד לדיון בבית המשפט המחוזי בערעור על ההחלטה.

השופט שטרנליכט מתח ביקורת על המשטרה ואמר כי "מסדר הזיהוי בעל ערך ראייתי רעוע בשל פרסומי תמונותיו בחוצות העיר ובכותרות העיתונים, ואין בו זיהוי ודאי. יש חשוד נוסף בעבירות חמורות לא פחות שהולך חופשי, לא נעצר ויש בכך אפליה נגד פרלמן". אשתו של פרלמן, קרן, בירכה על על ההחלטה ואמרה: "זה חודש הרחמים והסליחות". היא עקצה את חוקרי בעלה וכינתה אותם "תום וג'רי, שמשון ויובב".

חיים פרלמן שוהה כמעט חודש מאחורי הסורגים. בינתיים מתקשים בשב"כ ובמשטרה לבסס את החשדות נגדו, בשל קשיים ראייתיים. הבקשה למעצר נוסף הוגשה לבית המשפט באישור היועץ המשפטי לממשלה. המשטרה הגישה לשופט דו"ח חקירה שהוגדר "סודי ועדכני".

השופט שטרנליכט אילץ את המשטרה, על אף חוסר רצונה, להשיב אם בוצעו מסדרי זיהוי. נציג המשטרה, פקד אילן גרנות, השיב כי אתמול בוצע מסדר זיהוי בתמונות, "ואחד מקורבנות ניסיון הרצח זיהה את פרלמן".

מעצרו של פרלמן הוארך שוב ושוב, אולם השבוע קבע השופט שטרנליכט, כי אינו מוצא ראיות משמעותיות ורציניות שיש בהן כדי להביא להרשעתו של פרלמן. לדברי השופט, הסיכויים שהשב"כ והמשטרה יצליחו להביא להרשעת פרלמן - החשוד גם בהחזקת אמצעי לחימה - נראים נמוכים.

פרקליטו של פרלמן, עו"ד עדי קידר, טען כי אנשי השב"כ עינו את פרלמן במהלך חקירתו. תלונה בנושא הוגשה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), ועותקים נשלחו ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}