כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרבנים יכריזו: "אנחנו עצמאים, לא רוצים שב"כ"

"אל תפגעו בעצמאותה של התורה", יכריזו תומכיהם של הגר"י יוסף והגר"ד ליאור, שסירבו להתייצב לחקירה בשב"כ בעקבות הסכמתם לספרו של הרב יצחק שפירא, שהתיר הריגת ערבים במקרים מסוימים • כל הפרטים

צילום: חדשות 24
צילום: חדשות 24

סירובם של הרבנים הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף להתייצב לחקירה המשטרתית שזומנו אליה בעקבות נתינת הסכמתם לספרו של הרב יצחק שפירא, "תורת המלך" - ממשיך לעורר סערה בציבור הדתי לאומי. עשרות רבנים, בעיקר מהציבור הדתי לאומי, פרסמו הודעה לפיה הם נותנים תמיכה מלאה בעניין סירוב הגעה לחקירות.

ספר "תורת המלך" שנכתב ע"י הרב יצחק שפירא ודן בין היתר בהלכות הריגת גוי, קיבל את הסכמתם של מספר רבנים. הרב שפירא, ראש ישיבת יצהר, נחקר בשבועות האחרונים בחשד להסתה בדברים שכתב בספרו. הרב גינזבורג, נשיא הישיבה זומן ונחקר אף הוא.

אולם הרבנים, הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף שזומנו גם הם לחקירה בעקבות נתינת הסכמה לספר, סירבו להתייצב בפני החוקרים ופרסמו בתחילת השבוע גילוי דעת בו הם מוחים על הזלזול בתורה, בעקרונות הנלווים אליה וברצון המשטרה להעמיד את התורה לחקירה.

על מכתב התמיכה חתומה רשימה ארוכה של רבנים, בניהם: הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים, דיין בית הדין הגדול, הרב אברהם יצחק כלאב, הרב אליעזר מלמד והרב אליקים לבנון, נכתב כי הם תומכים ברבנים ובהחלטתם האיתנה על כבוד התורה.

בשבוע הבא צפוי להתקיים כנס ענק תחת הכותרת: "כנס לעצמאותה של תורה". בפנייה לעשרות רבנים שיגיעו ליטול חלק בכנס נכתב כי אין צורך בהתייחסות לטקסטים המופיעים בספרו של הרב שפירא. הכנס מדבר על כך שאין להסכים על שלילת עצמאותם של תלמידי חכמים ופגיעה בכבוד התורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}