כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החלטה היסטורית: לא תתאפשר כניסה לשמחות בית השואבה במאה שערים • חשיפה

נציגי שלושת החסידיות הגדולות שמרכזם במאה שערים - תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק וקרלין - החליטו פה אחד: לא תתאפשר כניסה לשמחות בתי השואבה של החסידויות למי שאינם נמנים על חסידי החצר • בכל בית מדרש תוצב שורת מאבטחים, כשלצידם נציגי החצרות

שמחת בית השואבה. צילום: יהושע פרוכטר
שמחת בית השואבה. צילום: יהושע פרוכטר

החלטה היסטורית התקבלה היום (ד) באחד מבנייני שכונת מאה שערים. בשעת ערב התקבצו נציגי ארבעת החסידיות הגדולות אשר בתי מדרשם שוכנים בלב השכונה, והחליטו פה אחד כי מחג הסוכות התשע"א הבעל"ט, לא תתאפשר עוד כניסה לשמחות בתי השואבה של החסידויות לאנשים אשר אינם נמנים על חסידי החצר.

בפגישה שהתקיימה הערב נכחו רבנים ונציגי חסידיות מתולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק וקרלין. בפגישה הוחלט, כי בשל התלונות הרבות שהגיעו בשנים האחרונות מצד חסידי החצרות, על פריצות גדולה השוררת בבתי המדרש וברחבי השכונה, בשל בואם של אלפי אנשים לצפות בשמחות בית השואבה בשכונה, לא תותר עוד הכניסה פנימה לזרים.

על פי המסתמן, בכל בית מדרש תוצב שורה של מאבטחים, כשלצידם נציגי החצרות, ואלה יאפשרו את הכניסה אך ורק לגברים ולנשים הנמנים על חצר החסידות.

מלבד בעיית הצניעות, מנסים במאה שערים למנוע את הצפיפות השוררת מידי שנה בשל בואם של האלפים.

את ההחלטה קיבלו רבני ונציגי החסידיות פה אחד, ללא כל התנגדות מצד אחת החסידיות. יצוין, כי לא הוחלט עדיין איך הציבור הרחב, המגיע מכל אזורי הארץ, יתעדכן בדבר ההחלטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}