כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האמריקאים בצרות, המשבר עדיין כאן

למי שחשב שהמשבר הכלכלי העמוק כבר חלף וארה"ב בדרך להתאוששות, מצפה הפתעה לא נעימה, נתוני הגירעון התקציבי והמסחרי הם מהקשים שידעה ארה"ב, גם המסחר בוול סטריט לא ממש יציב • כל הנתונים בכתבה שלפניכם

האמריקאים בצרות, המשבר עדיין כאן

אותות המשבר הכלכלי הגדול טרם חלפו בארה"ב, ואמש (ד') פרסם משרד האוצר האמריקאי כמה נתונים מדאיגים בנושא, הנתון הראשון נוגע לגירעון חודש יולי העומד על 165 מליארד דולר, מהגרעונות הגדולים ביותר אי פעם במשק האמריקאי [יצויין כי יולי מתאפיין תמיד בגירעון גבוה מעט, בשל צמצום ההכנסות ממיסים], חשוב להוסיף כי הגרעון לא בא בהפתעה, ובכירי הכלכלנים חזו שהגירעון אף יהיה גבוה במקצת ויעמוד על 168 מליארד דולר.

נתון מדאיג נוסף הוא הגירעון המסחרי של ארה"ב, הגירעון שעמד במאי על קצת יותר מ42 מליארד דולר, ועל פי תחזיות הכלכלנים היה אמור להצטמצם במעט בחודש יוני, תפח בממדים מפחידים, והוא מסתכם בקרוב ל50 מליארד דולר.

במקביל הודיע הבנק הפדרלי בהודעה דרמטית כי אין בכוונתו להעלות את שיעור הריבית והיא תוסיף לנוע על הגבול של עד רבע אחוז לזמן ממושך.

נוסף על כל הבעיות, נרשם אתמול בוול סטריט היום הגרוע ביותר בחודש וחצי האחרונים, כאשר המדדים צנחו עד שיעור של 2.8%, מדד הפחד (ה-VIX) זינק ב14% ורשם את הזינוק הגבוה ביותר בחודשיים האחרונים.

עכשיו כבר אין ספק, עוד יקח זמן רב עד שהכלכלה האמריקאית תתגבר על כל השלכות המשבר, אם בכלל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}