כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הירי בוויליאמסבורג • "אחרי שהם ירו בו, הם צחקו"

יעקב איצקוביץ, מפקד 'השומרים', ל'בחדרי חרדים': "הערכת המשטרה שהירי על ברוך יודא הלברשטם היה על רקע שוד" • היורים הזהירו עובר אורח שעקב אחריהם: נפתח באש • 5000 דולר למסייע ללכוד היורים • ויש וידאו

זירת הירי. צילום: vin
זירת הירי. צילום: vin

האם הירי על ברוך יודא הלברשטם, אברך בן 25, שהיה בדרכו הביתה בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין ונורה בביטנו על-ידי שני אלמונים - היה על רקע אנטישמי או שוד? לפי הדיווחים הראשונים, היו עדויות כי היורים קראו קריאות אנטישמיות, אולם כעת סבורה המשטרה כי מדובר באירוע שוד.

"להערכת המשטרה מדובר במקרה שוד, ולא כפי שדווח תחילה כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי", אומר יעקב איצקוביץ, מפקד 'השומרים' בוויליאמסבורג, בראיון לאתר 'בחדרי חרדים'. יחד עם זאת, המשטרה עדיין לא קבעה אם הירי היה פשע של שנאה או שוד.

על פי עדויות חדשות, שני היורים ירו בהלברשטם, נכדו של הגר"מ הלברשטם זצ"ל, כאשר שוחח בטלפון הסלולארי ברחוב מגורים שקט בשכונה, ו"אחרי שהם ירו בו, הם צחקו", אמר אחד העדים, שסירב למסור את שמו.

איצקוביץ: "אנשים ששמעו את קולות הירי חשו מיד למקום ודיווחו ל'השומרים' על המקרה. תוך דקה הגיעו למקום חברי 'הצלה' ו'השומרים'. חברי 'הצלה' החלו מיד בפעולות מצילות חיים באברך, שנפצע קשה, ו'השומרים' החלו בחקירת נסיבות הירי, וסריקות לאיתור הרכב שנמלט מהמקום.

"לאחר כחצי שעה של חיפושים, מצאו חברי 'השומרים' את הרכב שנמלט מהמקום, כשהוא נטוש וללא הנהג - מחוץ לגבולות ויליאמסבורג. המשטרה הוזעקה מיידית למקום, והשוטרים אמרו כי מציאת הרכב היא חלק נכבד בחקירה, כי כך אפשר להגיע מהר יותר ליורים, לפי מי שרשום כבעל הרכב ולפי טביעת אצבעות".

האברך ברוך יודא הלברשטם, בן 25, נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים 'בליווי' במנהטן, שם הוא נותח והקליע הוצא מבטנו, ומצבו השתפר.

על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, עובר אורח שהבחין בתקרית מיהר לעקוב, תוך כדי נסיעה ברכבו, אחר שני היורים. בשלב מסויים עצרו השניים וכיוונו לעברו את האקדח, תוך שהם מזהירים אותו כי אם ימשיך לעקוב אחריהם - יפתחו באש.

חברי הקהילה היהודית בשכונה, בראשות נשיא הארגון הרב דוד נידרמן, התייצבו ביום שלישי אחר הצהריים כדי לגנות את הירי. נידרמן הציע פרס של 5,000 $ למי שימסור מידע על החשודים ויסייע למשטרה לפענח את הפשע.

קישורים:
נכדו של הגר''מ הלברשטם זצ''ל נורה בוויליאמסבורג
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}