סקר TGI המעודכן קובע: הציבור רוצה חדשות בחינם • מסמך
סקר TGI לחצי הראשון של שנת 2010 חושף את נתוני הרגלי הקריאה של הציבור החרדי: לצד עליה לחינמונים רושמים השבועונים ירידה נוספת • היומונים שומרים על כוחם, ו'המבשר', למרות מבצעים אגרסיביים, לא עלה • בפנים: הפרטים והפרשנויות • פרסום ראשון
- יונה גרין, בחדרי חרדים
- כ"ט אב התש"ע
- 20 תגובות
נתוני סקר TGI לשנת 2010 (החציון הראשון של השנה) לעיתונות החרדית נחשפים והממצאים מעניקים הזדמנות להציץ לביצועים של העיתונות החרדית לשנת 2010.
כזכור, חשף אתר 'בחדרי חרדים' את סקר TGI הקודם לעיתונות החרדית - סקר שלא אומץ על ידי משרדי הפרסום. כעת לאחר הסדרת נושא מדגם האוכלוסייה החרדית ומימונו על-ידי משרדי הפרסום, יצא הסקר החדש לדרך וממצאיו מתפרסמים כאן בפרסום ראשון.
אחוז חשיפה - עיתונות יומית:
על פי הנתונים, שומר עיתון 'המודיע' על כוחו ועומד על 23.8% (מול 23.3% ב-2009). עיתון 'המבשר' שומר אף הוא על כוחו ועומד על 10.8% (מול 10.0% ב-2009). עיתון 'יתד נאמן' מגיע ל 44.5% (מול 43.7% ב-2009) אך נתוני 'יתד' כוללים חשיפה ליום ג' המחולק חינם, מה שמוציא אותו מהמשוואה של עיתונות למנויים, ומעבירו לקטגוריית ה'חינמונים'.
מעניין יהיה לבדוק את 'יתד נאמן' ללא יום ג' כמשוואה ל'המודיע' ו'המבשר'.
אם ננקה את השולחן לרגע מהנתונים היבשים, ונפנה מקום לפרשנות, הרי שנראה שנתונים אלה מחמיאים בהחלט ל'המודיע', שעל אף המשבר הקשה מול 'המבשר,' הצליח לשמור על כוחו, מה שמצביע על העובדה ש'המבשר' הצליח, כנראה, להגיע למנויים חדשים ללא שנגס בקוראי 'המודיע'.
נתון נוסף היא העובדה ש'המבשר' אינו רושם גידול מהותי בחצי שנה האחרונה, למרות מבצעי מכירה אגרסיביים כמו הגרלה על דירה במתנה ועוד.
אחוז חשיפה – עיתונות סופ"ש:
עיתון 'משפחה' רושם ירידה של 2.2 אחוזים ועומד על 24.4% (לעומת 26.6% ב-2009), 'המודיע' עם עליה מזערית עומד על 22.5% (לעומת 22.1% ב-2009), 'יתד נאמן' שומר על כוחו ועומד על 21.1% (21.0% ב-2009), 'המבשר' רושם עליה של אחוז ועומד על 10.4% (9.1% ב-2009), 'בקהילה' עם ירידה של 1.6 ועומד על 12.5% (לעומת 14.1% ב-2009), 'שעה טובה' 6.6% (5.0% ב-20009), 'יום ליום' 4.8% (4.5% ב-2009).
עיתון 'משפחה' ממשיך להחזיק בתואר העיתון המוביל בסופ"ש, למרות שהוא במגמת ירידה. יש לתת הזדמנות לתקווה של צוות 'משפחה', הנמצאים בתהליך של שידרוג ועיצוב מחודש. מעניין יהיה לראות את הסקרים של החציון השני של השנה, בה מבטיחים השבועונים שדרוגים משמעותיים.
'המודיע' ממשיך לשמור בעקשנות על כוחו, וגם כאן אין טביעות אצבע למאמצי המתחרה 'המבשר' לנגיסה בקוראי המודיע, שממשיך לרשום אחוזי חשיפה מכובדים, בשנה שניה של מלחמה ישירה על דעת הקהל החרדית-חסידית.
'המבשר' זוקף לזכותו עליה של אחוז בודד, אך גם כאן כמו בעיתונות היומית, מאמצי השיווק הגדולים של 'המבשר' אינם באים לידי ביטוי בסקר העדכני.
אחוזי חשיפה – חינמונים (רשת מקומונים):
רשת 'קו עיתונות דתית' רושמת עליה ועומדת על 36.3% (לעומת 33.7% בשנת 2009), 'מרכז הענינים' עם 28.3% (לעומת 27.6%).
כזכור, חשף אתר 'בחדרי חרדים' את סקר TGI הקודם לעיתונות החרדית - סקר שלא אומץ על ידי משרדי הפרסום. כעת לאחר הסדרת נושא מדגם האוכלוסייה החרדית ומימונו על-ידי משרדי הפרסום, יצא הסקר החדש לדרך וממצאיו מתפרסמים כאן בפרסום ראשון.
אחוז חשיפה - עיתונות יומית:
על פי הנתונים, שומר עיתון 'המודיע' על כוחו ועומד על 23.8% (מול 23.3% ב-2009). עיתון 'המבשר' שומר אף הוא על כוחו ועומד על 10.8% (מול 10.0% ב-2009). עיתון 'יתד נאמן' מגיע ל 44.5% (מול 43.7% ב-2009) אך נתוני 'יתד' כוללים חשיפה ליום ג' המחולק חינם, מה שמוציא אותו מהמשוואה של עיתונות למנויים, ומעבירו לקטגוריית ה'חינמונים'.
מעניין יהיה לבדוק את 'יתד נאמן' ללא יום ג' כמשוואה ל'המודיע' ו'המבשר'.
אם ננקה את השולחן לרגע מהנתונים היבשים, ונפנה מקום לפרשנות, הרי שנראה שנתונים אלה מחמיאים בהחלט ל'המודיע', שעל אף המשבר הקשה מול 'המבשר,' הצליח לשמור על כוחו, מה שמצביע על העובדה ש'המבשר' הצליח, כנראה, להגיע למנויים חדשים ללא שנגס בקוראי 'המודיע'.
נתון נוסף היא העובדה ש'המבשר' אינו רושם גידול מהותי בחצי שנה האחרונה, למרות מבצעי מכירה אגרסיביים כמו הגרלה על דירה במתנה ועוד.
אחוז חשיפה – עיתונות סופ"ש:
עיתון 'משפחה' רושם ירידה של 2.2 אחוזים ועומד על 24.4% (לעומת 26.6% ב-2009), 'המודיע' עם עליה מזערית עומד על 22.5% (לעומת 22.1% ב-2009), 'יתד נאמן' שומר על כוחו ועומד על 21.1% (21.0% ב-2009), 'המבשר' רושם עליה של אחוז ועומד על 10.4% (9.1% ב-2009), 'בקהילה' עם ירידה של 1.6 ועומד על 12.5% (לעומת 14.1% ב-2009), 'שעה טובה' 6.6% (5.0% ב-20009), 'יום ליום' 4.8% (4.5% ב-2009).
עיתון 'משפחה' ממשיך להחזיק בתואר העיתון המוביל בסופ"ש, למרות שהוא במגמת ירידה. יש לתת הזדמנות לתקווה של צוות 'משפחה', הנמצאים בתהליך של שידרוג ועיצוב מחודש. מעניין יהיה לראות את הסקרים של החציון השני של השנה, בה מבטיחים השבועונים שדרוגים משמעותיים.
'המודיע' ממשיך לשמור בעקשנות על כוחו, וגם כאן אין טביעות אצבע למאמצי המתחרה 'המבשר' לנגיסה בקוראי המודיע, שממשיך לרשום אחוזי חשיפה מכובדים, בשנה שניה של מלחמה ישירה על דעת הקהל החרדית-חסידית.
'המבשר' זוקף לזכותו עליה של אחוז בודד, אך גם כאן כמו בעיתונות היומית, מאמצי השיווק הגדולים של 'המבשר' אינם באים לידי ביטוי בסקר העדכני.
אחוזי חשיפה – חינמונים (רשת מקומונים):
רשת 'קו עיתונות דתית' רושמת עליה ועומדת על 36.3% (לעומת 33.7% בשנת 2009), 'מרכז הענינים' עם 28.3% (לעומת 27.6%).
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות