כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חרדי נעצר בשוויץ לאחר שהואשם בתקיפת שוטרים

חרדי מישראל שרכב על אופניו כשהוא נוסע על מדרכה להולכי רגל נעצר בשוויץ לאחר שהואשם בתקיפת שוטרים • חשש שמדובר בנוכלים מאחר והשוטרים סירבו להציג בפניו תעודת שוטר • שוחרר ממעצר עד למשפטו

עצור. צילום אילוסטרציה
עצור. צילום אילוסטרציה

הקהילה החרדית בשוויץ סוערת לאחר מעצרו של אברך חסידי, תושב ישראל, שהגיע לשוויץ בכדי לשהות אצל חמיו בתקופת בין הזמנים. האברך שלא היה מודע לרמת האכיפה הדקדקנית של השוטרים השוויצריים את החוקים ה'זניחים', ומבלי להיות מודע לחומרת מעשיו, רכב על אופניו כשהוא נוסע על מדרכה להולכי רגל.

צמד שוטרים שפטרלו ברחוב עצרו את האיש, וביקשו ממנו להציג בפניהם תעודה מזהה. האברך ענה להם שהתעודה אינה נמצאת ברשותו, ובתגובה ביקשו השוטרים לראות מסמך רשמי אחר. האברך שלף מארנקו את כרטיס האשראי שלו, ולאחר שהציגו בפני השוטרים חשד כי מדובר בנוכלים.

האיש ביקש מהשניים להציג בפניו תעודת שוטר, ולאחר שסירבו ניסה לחטוף מידיהם את כרטיס האשראי, מחשש שיעשו בו שימוש לרעה. בתגובה החליטו השוטרים לעצור אותו.

הוא הובא בפני שופט ונציג המשטרה ביקש מבית המשפט המקומי להאריך את מעצרו במספר ימים נוספים. משפחת האברך שכרה את שירותי עו"ד בכיר שטען כי לאברך לא היו כל כוונות זדוניות, והתנהגותו האגרסיבית נבעה מחשש לגנבה.

השופט הבהיר לאברך, כי על פי החוק השוויצרי שוטר הלבוש במדים אינו מחוייב להציג בפניו תעודת שוטר, ועל כן נחשב המעשה שלו כתקיפת שוטר.

יחד עם זאת גילה השופט הבנה לעובדה כי מדובר בתייר שאינו מכיר את החוק המקומי והחליט לשחררו ממעצר, עד למשפט שייערך בעניינו.

קישורים:
מקור: עיתון 'המבשר'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}