כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החזן הרשטיק מציג: כך שימחתי את הגר"ח על מיטת חוליו • פרסום ראשון

לפני כשבועיים אושפז הגר"ח קנייבסקי בבית החולים. כעת מספר החזן חיים אליעזר הרשטיק, בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים': "שימשתי כחזן ליד מיטתו, נתתי לו ברכה. מאז השתפר מצבו" • וגם: "השבוע התגלה אלי הגר"ח בחלום, ואמר לי: תודה"

בעל החלומות, החזן הרשטיק. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
בעל החלומות, החזן הרשטיק. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

יותר משבועיים עברו מאז אושפז הגר"ח קנייבסקי בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני-ברק. מבקרים רבים הגיעו במהלך האשפוז לבקר את הרב, אך לא זכו להיכנס.

החזן חיים אליעזר הרשטיק שמע על האשפוז מאחד מחבריו המקורב לגר"ח, והחליט כי הוא חייב לבוא לבקר.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים', הוא מספר על הביקור המרגש והמרטיט, ועל החלום שחלם שבוע אחרי הביקור, בו הופיע הגר"ח שאמר לו: 'תודה רבה'.

"שמעתי על האשפוז של הרב ביום שישי בבוקר. הבנתי שהרב לא מרגיש טוב בכלל, והחלטתי שאני חייב לצאת לבקר אותו בבית החולים. אמרתי לאשתי שבליל שבת אני חייב ללכת לבקר אותו. בתחילה היא הפצירה בי ואמרה: 'יש לנו אורחים. אתה לא יכול ללכת'. אבל בסוף היא הבינה ובליל שבת הגעתי לשם.

"נכנסתי לבית החולים, ראיתי את הרב מרחוק והבנתי ישר שהמצב לא בסדר. לקחתי ספר תהילים והתחלתי להתפלל להקב"ה שיעזור לאור המצב. אני זוכר, ממש בכיתי כמו תינוק. הרגשתי שר' חיים הוא אבא שלי.

"לאחר מכן הלכתי להתפלל תפלת מנחה לפני העמוד באחד המניינים שהיו על יד אחד האברכים ששוכב במעייני הישועה, במצב לא טוב בכלל. לאחר מכן חזרתי למתחם בו אושפז הרב. ראיתי שמתכוננים לתפילת ערבית ומלבישים לרב את החליפה. היה נראה כי הרב נמצא במצב רפואי ירוד מאוד.

"התפללתי תפילת ערבית לפני העמוד בהסכמת בנו של ר' חיים ובסוף התפילה זעקתי את ה'ברכו את ה' המבורך' בשביל שייקרעו רקיעי השמיים ויישלחו רפואה שלמה לרב.

"הרב הרים את עיניו לראות מי החזן. ואז אשתו של הרב קראה לי לגשת לרב. באתי אל הרב ושאלתי אותו אם אפשר לתת לו ברכה לרפואה שלימה, ואמרתי לו: שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא'. הרב ענה אמן.

"שאלתי את הרב אם כעת אני אוכל לברך ברכת חזן, הרב חייך והשיב בחיוב. אמרתי שוב פעם: 'שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא'.

"ביום ראשון שלאחר מכן, הגעתי שוב פעם לבית החולים. הבנתי מבנו של הרב שמאז אותו ה'ברכו' בתפילת מעריב מצבו הרפואי התייצב. התפללתי לפני העמוד תפילת מנחה ולאחר מכן ניגשתי בשנית לבקש ברכה מר' חיים. הרב ברך ואמר לי 'ברכה והצלחה'. ביקשתי ברכה לבריאות והרב ברך.

"לאחר מכן הגיע חכם אברהם חי וברך את הרב במשך דקות ארוכות כשהוא מניח עליו כל מיני קמעות וסגולות.

"ביום שלישי האחרון חלמתי חלום והרב בא אליי במהלכו ואמר לי: 'תודה רבה'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}