כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אבל בחיפה: הגאון הרב שמואל גלסנר - איננו • נטיפי דמע

הקהילה החרדית בחיפה הרכינה את ראשה: הגר"ש גלסנר - מזקני וחשובי רבני העיר, הלך לעולמו, לאחר מספר שנים בהן לא חש בטוב • אלי שלזינגר צעד אחר מיטתו ומגיש סיפורים ראשונים על דמות מדור קודם, ההולך ונכחד

אבל בחיפה: הגאון הרב שמואל גלסנר - איננו • נטיפי דמע

בפתח תקווה הובא אתמול למנוחות הרה"ג שמואל גלסנר זצ"ל, מחשובי וותיקי רבני חיפה, שהשיב את נשמתו לבוראה והוא בן תשעים שנה.

הגר"ש, נולד בתאריך כ"ד אדר תרפ"א בעיר פרנקפורט דמיין שבגרמניה, לאביו הרה"ח ר' יצחק שרגא ז"ל, שהיה מחשובי חסידי חסידי צאנז, שהתמסר רבות להחדרת ערכי התורה והדת בקרב בני הנוער, ומחשובי הקהילה החרדית של הרב ברויער בפרנקפורט. בהיותו בן 14 שנה, כאשר קדרו שמי אירופה, הצליחו הוריו לעלות לארץ ישראל ובכך להינצל בחסדי שמים יחד עם צאצאיהם מהחורבן הנורא.

לאחר שהתייעץ בזמנו עם מרן החזון איש זי"ע שהבטיח כי יזכו לראות נחת מצאצאיהם, התיישבו בעיר חיפה, את משנתו קנה בישיבת תפארת צבי בחיפה, ואחרי כן עלה לירושלים ללמוד בישיבה הגדולה חברון, שם יצק מים ע"י רבו המובהק ראש הישיבה מרן הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל שפתח לפניו את אוצרו הטוב והשקה אותו מבארו הגדול כאשר ראה בו כלי מחזיק ברכה שעתידו לפניו. הוא שקד על התורה בחביבות והיה סמל למאור פנים ויראה את ה'.

בהגיעו לפרקו הקים את ביתו עם תבדלחט"א הרבנית, בת הרב יעקב בצלאל סלודובניק ז"ל. ביתם היה יסוד להרבצת תורה ויראה, ולדורות של תלמידי חכמים ויראי ה' עוסקים בצרכי ציבור ובעמידה על משמר השבת וקדשי ישראל.

לאחר נישואיו למד בכולל לתורת ארץ ישראל בפתח תקווה, בראשותו של הגאון רבי יצחק כ"ץ זצ"ל. בגיל צעיר נבחר לכהן כרב שכונת עין הים וקרית שפרינצק, ושימש ברבנות בעיר למעלה מארבעים וחמש שנה. מאוחר יותר היה לרבה של בית הכנסת כרמיה בחיפה. הרב המנוח נתן את נשמתו למען בני קהילתו והם הוקירוהו ואהבוהו ושיחרו לצותא פיו. במשך שנים רבות היה זקן רבני חיפה ומהחשובים והמוערכים בעיר.

בפטירתו נעלמה מנוף התורני דמות רבנית מופלאה מנהיג מורם מעם, תלמיד חכם גדול, איש ירא אלוקים, פה מפיק מרגליות נואם מזהיר שבסגולת שיחותיו מליאות התוכן זכה לקרב רבים לתורה ויהדות, איש האשכולות ורב תבונות, איש נעים הליכות ובעל מידות מופלגות שבמזגו הטוב בעדינות נפשו ואצילות רוחו שבה את לב ההמונים, ענוותן ושפל ברך, צנוע ונחבה אל הכלים צדיק בכל הליכותיו.

בשלוש השנים האחרונות נחלש ועבר להתגורר ליד ילדיו בבני ברק.

השאיר אחריו דור ישרים מבורך זרע ברך ה' הממשיכים בדרכי אבות לתפארה, בינהם בנו העסקן הרב צבי גלסנר, יו"ר הוועדה למען השבת.

הלוויתו התקיימה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. הניח דור ישרים מבורך, בנים, נכדים ונינים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}