כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"נכנסתי איתו לדירה, הגופה שכבה, הריח היה נוראי, ואז הוא שר: אמר ר' עקיבא" • פרופיל

יומיים לאחר האסון הטראגי בו קיפח מתנדב זק"א, הרב אריה ברנשטיין את חייו, משרטט יקי אדמקר עם יהודה משי זהב את דמותו הרב גונית • על הרגעים במומבי, על מסירותו ודאגתו לכל מתנדב וסיפורים שטרם סופרו

הרב אריה ברנשטיין. הותיר חלל. צילום: בחדרי חרדים
הרב אריה ברנשטיין. הותיר חלל. צילום: בחדרי חרדים

תמונת התאונה הקטלנית סמוך לקריית גת, תיחרת לנצח בזיכרון הקולקטיבי. המיניבוס העומד על מסילת הרכבת וכעבור שניות ספורות נהדף בחוזקה ע"י הרכבת שעברה במקום, לא תרפה מהזיכרון הציבורי בתקופה הקרובה.

הטרגדיה הנוראה של 'מיניבוס הדמים' בה נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין- גוטשטיין ז"ל מלווה את הציבור בימים האחרונים ומסרבת להרפות.

יהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א וחבר טוב של אב המשפחה אריה ברנשטיין, אחד מעמודי התווך בארגון מדבר בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים' על הדמות המיוחדת:

"אריה היה אחד מהמתנדבים הוותיקים, הוא היה איתנו מתחילת הארגון עוד בתקופת 'חסד של אמת' בתקופת הפיגועים הראשונה. אני אפילו זוכר שהוא בא להתנדב, ערכתי לו ראיון והוא התחיל להתנדב בארגון. לא היה כמעט אירוע שהוא פספס.

"הייחודיות של אריה הייתה שהוא הביא לארגון זק"א, איך להבין את לבו של המתנדב. הוא תמיד אמר שבשביל לגרום למתנדב לצאת גם לאירועים קשים אתה חייב לדאוג לו, לתת לו את תשומת הלב שהוא צריך במידה המקסימאלית האפשרית.

"אני אספר לך סיפור", מקדים משי זהב. "היה אירוע לפני מספר שנים ברח' גדרה בירושלים. דווח במשטרה על ריח רע מאד שנודף מאחד הבתים ברחוב. המשטרה ומכבאי האש יחד עם המתנדבים שלנו הגיעו למקום, פרצו את הדלת. ושכולם נכנסו הם מייד יצאו בגלל הריח הכבד והלא נעים. המתנדבים הרימו אליי טלפון ואמרו לי: "אף אחד לא מוכן להיכנס, הריח נוראי".

"חשבתי מה לעשות, הרמתי טלפון לאריה. סיפרתי לו את המצב והוא ישר אמר לי שהוא יגיע יחד איתי למקום. כשהגענו ראינו בפתח הדירה את הרופאה של מד"א שרשמה כבר תעודת פטירה. נכנסו פנימה למרות הריח הנורא. אריה תוך שניה תפס אותי בתוך הדירה והתחלנו לשיר "אמר ר' עקיבא...אשריכם ישראל". כולם חשבו שמדובר במשוגעים.אבל זה עזר לי ולו לאזור כוח לטפל בגופה שהייתה שם.

"לאחר מכן, למדתי מזה ופעלתי באותו רעיון באירוע הטראגי שהיה במומביי, שם נכנסנו כל המתנדבים והתחלנו לשיר שירי רגש לפני ביצוע אסיפת הגופות שהיו בבנין.

"אריה היה אדם מיוחד. הוא זה שהקים את אגף הרווחה של ארגון זק"א. הוא זה שהביא את הרעיון לעשות שבתות למתנדבים. הוא לא היה אומר יש לי רעיון וממשיך הלאה, הוא ביצע את הכל.

"בשבילנו אריה ברנשטיין היה איש חסד גדול ואיש שאכפת לו מלבד היותו מתנדב. בשביל הארגון זאת הייתה משמעות גדולה. כי הוא נתן הכול מכל הלב.

"היינו בקשר על בסיס יומי. הפעם האחרונה שראיתי אותו הייתה ביום שלישי לפני שבוע וחצי בחתונה שערכתי לבני. יומיים אח"כ הוא התקשר להגיד שנבצר ממנו להגיע ליום גיבוש שערכנו למתנדבים. וזאת הייתה השיחה האחרונה שלנו.

ההגדרה שעונה על הכל על אריה ז"ל היא: "במקום שאין איש הוא היה איש", חותם משי זהב את דבריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}