כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עץ קרס על בן 14 מקדומים שישן באוהל בפארק הירדן

אלרואי יום טוב ז"ל, בן 14 מקדומים, נהרג לאחר שעץ נפל עליו בעת שישן באוהל עם בני משפחתו בפארק הירדן שבצפון הכנרת • פונה במסוק לבית החולים 'רמב"ם' בחיפה, שם נפטר • העץ עבר גיזום ובדיקה לפני כשנה

צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי
צילום אילוסטרציה: יצחק לב ארי

משפחה מקדומים שיצאו לחופשה משפחתית לא ציפו לסיים את החופשה באסון: בני המשפחה שנפשו באיזור הכנרת הקימו אוהל בפארק הירקון, הממוקם מצפון לכנרת, בו ישנו במהלך הלילה.

בסביבות השעה 3:10 התקבל דיווח במד"א מרחב ירדן על נער כבן 14 שנפצע מענף עץ שנפל על האוהל בו ישן. צוותי מד"א טיפלו בנער שנפגע בחזהו ובראשו, ולאחר טיפול ראשוני פונה במצב קשה, באמצעות מסוק, לבית החולים רמב"ם בחיפה. למרבה הצער, לאחר מספר שעות נפטר מפצעיו.

הבוקר הגיעו שוטרים ממרחב הגליל לפארק הירדן, יחד עם מומחים, שם בדקו אם ישנם עצים נוספים המועדים לקריסה, או שמא מדובר ברשלנות של מפעילי המקום.

רב פקד בני בנימין, מפקד תחנת גולן, סיפר בגלי צה"ל: "במהלך הלילה ניתק אחד הענפים בפארק, במשקל כמה עשרות ק"ג, ולצערנו נפל ישירות על אחד האוהלים. כתוצאה נפגע נער בן 14 במצב קשה. מבדיקה שלנו במקום, לא הייתה נגיעה של יד אדם. הענף פשוט קרס, לא הייתה משיכה או חיתוך. הענף נפל מגובה של 20 ומשהו מטר על האוהל. פתחנו חקירה, זימנו את אנשי קק"ל ובעל העסק. מביקור במקום איתרנו עוד עצים שמהווים בעיה והנחנו את בעל האתר לטפל בכך".

בעקבות האסון סגרה מנהלת פארק הירדן את הפארק, והיא מבצעת בדיקה של האירוע והעצים.
מהמנהלת נמסר, כי בשנה שעברה עבר הפארק, המשתרע על אלף דונם, סקר גדול, המתבצע פעם בכמה שנים, של מהנדסי יער ויערנים מוסמכים. בעקבות הסקר, עברו העצים בפארק הירדן טיפול וגיזום מניעתי מקיף ורחב.

הלוויתו של הנער אלרואי יום טוב מקדומים תיערך בשעה 17:00 בבית העלמין בקדומים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}