כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'כוכב נולד' בליל סליחות? החרדים זועמים

עיריית ירושלים העניקה חסות לגמר 'כוכב נולד' שיתקיים במוצ"ש, בהשתתפות אלפים, בליל תחילת 'סליחות' • החשש: חילולי שבת • הנציגים החרדים: פגיעה בקדושת ירושלים. ממתינים להחלטת גדולי ישראל

אלפים בברכת הסולטן. צילום ארכיון: יעקב נחומי
אלפים בברכת הסולטן. צילום ארכיון: יעקב נחומי

נציגיה החרדים של ירושלים זועמים. ועל מה הפעם, אתם שואלים? ובכן, העירייה החליטה להעניק את חסותה לאירוע מוסיקלי גדול, בהשתתפות אלפים, שיתקיים במוצאי-שבת פרשת נצבים-וילך, בלילה הראשון לתחילת אמירת סליחות. "דקירה בלבה של ירושלים הקדושה", מגדירים את האירוע נציגי יהדות התורה.

אירוע הגמר של תכנית הטלוויזיה 'כוכב נולד' יתקיים בבריכת הסולטן, הממוקמת מרחק הליכה קצר מהכותל המערבי, שם יתכנסו באותו ערב עשרות אלפי מתפללים לאמירת סליחות.

עיריית ירושלים מעניקה את חסותה לאירוע, שהיה אמור להתקיים בתחילה ביום חמישי, אולם בשל בעיות טכניות של זכיינית התוכנית הוחלט כי המופע הגמר יתקיים במוצאי שבת. מלבד התאריך - ערב סליחות - חוששים החרדים כי האירוע יגרום לחילולי שבת גדולים.

שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת העיר מטעם יהדות התורה, אומר ל'בחדרי חרדים': "מדובר באירוע שאנחנו מאוד כאובים ומצטערים עליו, בעקבות ההחלטה של ראש העיר. נסינו בימים האחרונים לפעול יחד עם ראש העיר להביא לביטול האירוע, לפחות בתאריך שכזה, אבל זה לא עבד.

"דעתנו היא שאירוע כזה לא רק פוגע בתושביה החרדים של ירושלים, אלא בכל מבקר שמגיע ימים ספורים לפני יום הדין ומרגיש את אווירת הקודש שעוטפת את ירושלים הקדושה בימים שכאלו. מדובר בערב שלא מתאים לירושלים ובמיוחד לא ביום שכזה, ערב הראשון לאמירת הסליחות בו נוהרים אלפים לכותל המערבי".

לדברי רוזנשטיין, יהדות התורה ממתינה כעת להוראת גדולי ישראל, האם לקיים מחאה ציבורית ואם כן באיזו צורה.

חיים מילר, יו"ר התנועה למען ירושלים, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מצפים מהנציגים שלנו בעירייה שיעשו מעשים, ולא רק ייצאו בהצהרות. מדובר באירוע שפוגע בירושלים, בדת ובתושביה החרדים והדתיים של העיר. שוחחתי עם גדולי ישראל בעניין הזה והם כאבו לשמוע את החלטת העירייה. הגיע הזמן שהנציגים יגידו פה אחד לברקת את דעתם. ושלא אחד יאמר ככה והשני יאמר אחרת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}