כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בתי החולים מציגים: 'מחלקת הגדוילים'

ערב 'זמן אלול' תשע"א: שישה מרביצי תורה מאושפזים בבתי-חולים • האדמו"ר מערלוי, הגר"י אדלשטיין, הגר"י מאיר, הגר"י בן שלום, הגרח"י מישקובסקי, והגר"ל רבינוביץ • תלמידיהם נושאים תפילות רבים

תפילות רבים. הגר"י מאיר (צילום: א. הלפר)
תפילות רבים. הגר"י מאיר (צילום: א. הלפר)

לקיים בנו חכמי ישראל: שישה גדולי תורה מאושפזים בבתי-חולים - ותלמידיהם נושאים תפילות בתקווה לראותם כבר השבוע, בפתיחת 'זמן אלול', מרביצים את תורתם לעדרים.

בתזמון עצוב, שלושה מהרבנים מאושפזים בבית-הרפואה 'מעיני הישועה' בבני-ברק:

הראשון שבהם הוא הגאון רבי יששכר מאיר, ראש ישיבת 'הנגב' ומנהיג הקהילה הליטאית בנתיבות. הגר"י אושפז ביום חמישי, לאחר שמעד ושבר את אגן הירכיים, במהלך ביקור בבית אחיינו, יו"ר 'עזר מציון', חנניה צ'ולק, בבני ברק. הגר"י אושפז במחלקת טיפול נמרץ של 'מעיני הישועה', שם הוא עובר סדרת טיפולים.

גם הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי, משגיח בישיבת 'אורחות תורה', אושפז ביום חמישי ב'מעיני הישועה'. הגרח"י הובהל חזרה ארצה בעיצומו של נופש בין הזמנים בוינה שבאוסטריה, לאחר שחש בליבו. יצוין כי הוא היה מאושפז תקופה ממושכת, לפני מספר חודשים.

הגאון רבי ישראל בן שלום, מראשי ישיבת פוניבז' לצעירים, חש אף הוא בליבו, ואושפז אף הוא ב'מעיני הישועה'.

במהלך השבת חש הגאון רבי לוי רבינוביץ', מזקני ירושלים ובעל 'מעדני השולחן', שלא בטוב. הוא התלונן על כאבים בחזהו והובהל לבית-חולים. מקורביו מספרים על הטבה ניכרת במצבו.

הטבה גם במצבו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין, רבה של רמת השרון ואחד מחשובי הדיינים בבית דינו של הגר"נ קרליץ, שאושפז ביום רביעי לאחר שהתמוטט ואיבד את הכרתו ביישוב יד בנימין. הרב אושפז במחלקת טיפול נמרץ ב'ברזילי' באשקלון, ועוד באותו ערב עבר צנתור והורדם בהמלצת הרופאים שטיפלו בו.

מקורביו מסרו ל'בחדרי חרדים', כי במהלך השבת הרב חזר להכרה, זיהה את הסובבים סביבו והגיב. מכשיר ההנשמה יוסר ככל הנראה מחר בבוקר, ואז גם יוכל לשוחח עם הסובבים אותו.

תפילת רבים התקיימה הערב (מוצ"ש) על ציונו של רשב"י במירון, בהשתתפות בני משפחתו ומקורביו מרמת-השרון.

בבית החולים 'הדסה עין כרם' מאושפז גם האדמו"ר מערלוי, שנפצע במהלך מסע בשוויץ, והועבר ארצה במטוס פרטי. לפי מקורביו, הוא מחלים, ויתכן כי כבר השבוע ישוב לביתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}