כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מדינת קונטיקט: חרדי נרצח בטבח

יהודה לייב פלדר ז"ל, בן 50, חבר קהילת 'ישראל הצעיר' בסטמפורד שבמדינת קונטיקט, הוא אחד מתוך 8 הקורבנות של מסע הרג קטלני שביצע עובד שחור, שהתקבל לפני חודשים ספורים לעבודה במפעל משקאות - ופוטר לאחר שנתפס בגניבה • ויש וידאו

מדינת קונטיקט: חרדי נרצח בטבח

טבח בעיר מנצ'סטר שבמדינת קונטיקט שבארצות הברית: גבר שפוטר מעבודתו יצא אתמול (ג) למסע הרג - וירה למוות בשמונה בני אדם במפעל משקאות. היורה עצמו נורה למוות, אך עדיין לא ברור אם התאבד או נפגע מאש מאבטחים.

העובד, עומר ט'ורנטון, בן 34, התקבל רק לאחרונה לעבודה כנהג מחסן בחברה הסיטונאית שנמצאת בבעלות משפחתית. אתמול התבשר כי לא יוכל להמשיך לעבוד כנהג במחסן הבירה בו הועסק, לאחר שנתפס בגניבה. בתגובה פתח במסע יריות במקום עבודתו.

ברשת הטלוויזיה ABC דווח, כי אחד ההרוגים הינו יהודי חרדי בשם יהודה לייב (לואיס) פלדר, בן 50, חבר הקהילה החרדית בסטמפורד, ששימש כיועץ עסקי במפעל. הוא הקים בשנת 1999 את מערכת ניהול המחסן של החברה.

פלדר, שהיה חבר בקהילת 'ישראל הצעיר', הותיר אחריו שתי בנות בגיל ההתבגרות, ובן.

עיתונאים שהגיעו אל בית המשפחה לאחר הטבח דיווחו, כי אשתו, הלן, עמדה ובכתה, כאשר קרובי משפחה וחברים ניסו לנחם אותה. בנם, גבריאל, אמר לעיתונאים כי המשפחה לא רוצה להגיב על מותו, זמן כה קצר לאחר הטרגדיה.

הרב אלי קרמינסקי, רב 'ישראל הצעיר' בסטמפורד, אמר ששמע על הטרגדיה בעת שעבד בניו יורק. הוא קיבל שיחת טלפון מעמית בבית כנסת אחר בעיר, ויצא מיד לסטמפורד כדי להיות עם המשפחה ולסייע בארגון הלוויה.

בכיר מטעם איגוד נהגי המשאיות אמר, כי ט'ורנטון היה בדרכו לפגישת שימוע כשלפתע, לפי החשד, פתח במסע ההרג.

מושל מדינת קונטיקט, ג'ודי רל ביקש להשתתף בצערן של המשפחות. "מדובר במעשה אלימות שהשאיר את כולנו המומים", אמר המושל בהצהרה שנשא, "זוהי תזכורת עד כמה החיים שלנו יקרים ושבריריים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}