כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

התוכנית של ישי: קודם לגרש, אחר כך לאשר

על פי הנחיה מיוחדת שעליה יחתום היום שר הפנים אלי ישי: 800 ילדי הזרים שאמורים לקבל תעודות תושב, לא יקבלו אותם עד שכל 400 הילדים המיועדים לגירוש יעזבו את הארץ

אלי ישי בכנסת
אלי ישי בכנסת

העיתון 'מעריב' חושף הבוקר (ג) כי על פי הנחיה מיוחדת שעליה יחתום היום שר הפנים אלי ישי, הניצב בחזית המלחמה כנגד שהותם הבלתי חוקית של העובדים הזרים בישראל - 800 הילדים ששהותם בישראל "הוכשרה" בהחלטת הממשלה, לא יקבלו את תעודות התושב שלהם עד שכל 400 הילדים המיועדים לגירוש, ומשפחותיהם, יעזבו את הארץ.

נודע, כי בכך מבקש השר ישי להבטיח שהחלטת הממשלה לא תתמסמס כמו החלטת הממשלה הקודמת, בתקופת אולמרט, שהורתה על גירושם, אך הוא מעולם לא בוצע.

"גם אם 399 מ-400 המיועדים לגירוש יעזבו את הארץ, לא אעניק את האישור המיוחל לילדים האחרים עד עזיבתו של הילד ה-400", אמר ישי אתמול.

גורמים במשרד הפנים אומרים, כי החלטת הממשלה כורכת את שתי האוכלוסיות המדוברות יחד. מדובר בהחלטה אחת שכוללת גם הכשרה של 800 ילדים ומשפחותיהם, וגם גירוש של 400 ילדים אחרים. לפיכך, התניית ביצוע חלק מההחלטה ביישום מלא שלה יעמוד במבחן בג"ץ.

ילדי העובדים הזרים המיועדים להישאר בארץ יקבלו, על פי התוכנית של ישי, אישור זמני שאין לגרשם ואת תושב הקבע יקבלו רק לאחר שיושלם הליך הגירוש של חבריהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}