כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עתירה לבג"ץ: לבטל החלטת הממשלה על שחרור חרדים מגיוס בגיל 22

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ: להורות לממשלה ולשר האוצר לנמק מדוע לא יבטלו החלטת הממשלה • דורשת צו על תנאי ולבטל החלטת הממשלה המפקיעה מידי שר הביטחון את שיקול דעת באם לשחרר לטובת שרות אזרחי

תלמידי ישיבה בלשכת גיוס
תלמידי ישיבה בלשכת גיוס

התנועה לאיכות השלטון בישראל הגישה הבוקר (ב) עתירה לבג"צ, נגד החלטת ממשלת ישראל כי כל בחור ישיבה מעל גיל 22 ישרת במשך שנה שירות אזרחי ויהיה פטור משירות צבאי. לפי העתירה, ההחלטתה החשאית של הממשלה היא טעות חמורה.

התנועה לאיכות השלטון, באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד לוזון ודפנה קירו כהן, עתירה לבג"ץ בטענה כי החלטת הממשלה מעצימה את חוסר השוויון ואת הפגיעה בערכים ובעקרונות יסוד של מדינת ישראל.

התנועה מבקשת צו על תנאי שיורה לממשלה ולשר האוצר לנמק מדוע לא יבטלו את החלטת הממשלה וזאת החל מיום 1 בספטמבר 2010. מאחר שאיננה מעוגנת בחוק, בלתי חוקתית, בלתי מידתית ובלתי סבירה באופן קיצוני והיא מקצינה ומעצימה את ההפליה, חוסר השוויון, כמו גם הפגיעה בזכויות היסוד של אלה הנדרשים לשאת בעול השירות הצבאי.

כן מבקשת התנועה כי יוצא צו ביניים המעכב את כניסתה לתוקף של החלטת הממשלה עד לסיום בירור העתירה ומקפיא את המצב כך שהמדיניות והקריטריונים שהיו נהוגים על ידי שר הביטחון בטרם קבלת ההחלטה, ימשיכו לחול.

עתירה זו מהווה נדבך נוסף בשרשרת עתירות של התנועה המבקשות להביא לסיום האפליה וחוסר השוויון, לדבריה, הבא לידי ביטוי בהחלטות ממשלה ובמדיניותה ואף בחוקי הכנסת, בין בחורים ש"תורתם אומנותם" לבין בחורים שמדינת ישראל מטילה עליהם את עול ההגנה על העם והמולדת.

העתירה מבקשת לבטל את החלטת הממשלה, אשר מפקיעה מידי שר הביטחון שיקול דעת באם לשחרר מיועד לשירות מחובת השירות לטובת שירות אזרחי מקוצר – אם לאו, ובכך מעצימה את חוסר השוויון ואת הפגיעה בערכים מוגנים ובעקרונות יסוד של מדינת ישראל ושיטת המשפט שלה.

בתוך כך, גם עמותת חוד"ש מתכוונת לעתור לבג"ץ בגין אותה החלטת ממשלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}