כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גלאון לישי: "פרימטיבי, גזען" • ישי: "תשתוק!" • דיון סוער בכנסת

דיון סוער על החלטת הממשלה להחזיר לארצם 400 ילדי עובדים זרים • אלי ישי: "הגיע הזמן להסיר את מסיכת הצביעות ולדעת את העובדות" • יו"ר הכנסת ביקש מישי למחוק המילה "תשתוק" מהפרוטוקול, אבל ישי סירב

גלאון לישי: "פרימטיבי, גזען" • ישי: "תשתוק!" • דיון סוער בכנסת

דיון סוער התקיים היום (ב) בכנסת בעקבות החלטת הממשלה לגרש 400 ילדים עובדים זרים ולהשאיר רק 800 מתוכם. במהלך הדיון נשמעו חילופי דברים קשים בין יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי, לבין ח"כ אילן גילאון.

ישי תקף את החלטת הממשלה בטענה, כי בעוד לתושבי ישראל אין מקומות עבודה ותנאים כמו לכל אזרח רגיל בעולם, אנו לא צריכים לדאוג לעובדים זרים. "אני משתדל לא להיות בוטה במסגרת גל הצביעות שאופף אותנו בכנסת, בתקשורת ובין שרי ישראל. הגיע הזמן להסיר את מסיכת הצביעות ולדעת את העובדות: הוקמה ועדה על ידי נציגים ממשרדים שונים, שהחליטו לא לגרש אף אחד, אלא להשיבם לארצם".

במהלך הדיון קרא ח"כ אילן גילאון לאלי ישי: "פרימטיבי" ו"גזען".

ישי לא נשאר חייב והשיב לו: "תשתוק אל תפריע לי. מה כל הצביעות הזאת? אתה יותר רחמן ממני? אני בעד שנגיד להורי כל 1,200 הילדים, ללא יוצא מן הכלל, אל תשתמשו בילדיכם כמגן אנושי. הם לא פוליסת ביטוח. די עם הצביעות שיש טובים ויש רעים. כולם יודעים שאותם זרים באו לארץ, חלקם שלא כדין, ונולדו להם פה ילדים, שלא כדין מבחינת החוק".

עוד הוסיף ישי בפנייתו לגילאון: "אני מרחם עליך. כולך צביעות מכף רגל ועד ראש."

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ביקש מישי למחוק את המילה תשתוק מהפרוטוקול, אך ישי סירב ואמר: "שגילאון ישתוק. או שאתה מוציא אותו החוצה, או שאני יורד מהבמה".

במהלך הדיון הוציא ריבלין את ח"כ מיכאל בן ארי מהמליאה, לאחר שהפריע למהלך הדיון מספר פעמים. גם על החלטה זו תקף ישי את ריבלין ושאל: "חבר כנסת אחר אתה מוציא החוצה בגלל שהפריע. את גילאון שצועק כל הזמן אתה לא מוציא?"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}