כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חם מאוד בכנסת: פלסנר וגפני בעימות לוהט על חוק טל • סערה

חרדים וגיוס הוא תמיד נושא בוער ומסעיר • הבוקר, עם פתיחת הדיון של הצוות לבחינת יישום 'חוק טל' מטעם ועדת החוץ והביטחון - הציגו יו"ר הוועדה ח"כ יוחנן פלסנר וח"כ גפני את העימות הגדול • גפני לפלסנר: אין לך סמכות לנהל את הדיון! • פלסנר: אתה מחפש להרוס את הדיון!

חבר הכנסת גפני
חבר הכנסת גפני

כזה עימות לא היה בכנסת, למודת הסערות, מזה זמן רב: הבוקר החלה בכנסת ישיבת הצוות מטעם ועדת חוץ ובטחון שמטרתה לבדוק את יישומו בשטח של חוק טל. בראש הוועדה עומד חבר הכנסת יוחנן פלסנר מקדימה.

האקשן היה כבר בהתחלה: עם תחילת הדיון, התעמת פלסנר עם חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה. פלסנר פתח את הישיבה באומרו: "ישנם כ-1,500 מוסדות עם 115,000 תלמידים ותקציב תמיכה ממשלתית של בערך מיליארד שקלים בשנה. בערך 60 אלף משתתפים בהסדר 'תורתו אמנותו' ואמורים לכאורה להיות מפוקחים על ידי הצבא".

גפני הקשה: "על 750 מיליון שקל תרבות לאומנים גם יש פיקוח? גם בקרב האמנים - יש כאלה שלא משרתים בצבא".

פלסנר השיב כי הוא חושד בגפני שאין ברצונו לעורר דיון ענייני אלא ליצור "בוקה ומבולקה בדיון".

בתגובה, הטיח גפני בפלסנר: "אין לך את הסמכות לקיים את הדיון הזה - שאין לו כל קשר לחוק טל.

"אי אפשר לקיים עם יהודי בלי לימוד תורה", אמר גפני. "שרדנו את כל הגלויות והתפזרנו על פני כל הגלובוס. מי שמחזיק את עם היהודי כעם זה לומדי התורה.

"אני בעד שתלמידי ישיבה יילכו לשרת בצבא בחילות הקרביים - בתנאי אחד: שהנוער שאינו לומד תורה ואינו משרת בצבא - יישב ללמוד ותורתו תהיה אומנותו. אין לנו זכות על הארץ הזאת אם לא יהיה חלק מהעם היהודי שילמד תורה יומם ולילה. הביקורות הן תירוץ כדי להתמודד בעקיפין עם השאלה הזאת", אמר גפני.

עוד בנושא:
עתירה לבג"ץ: לבטל החלטת הממשלה על שחרור חרדים מגיוס בגיל 22

מה יוליד הדיון הסוער? את זה מוקדם לדעת. אנחנו כאן נמשיך ונעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}