כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מרגש: הגרי"ש העניק הסכמה נלהבת לבחור חב"די

ספרו של אליהו צבי יעקובביץ', בחור הלומד בישיבת 'תומכי תמימים', מהווה חזון אחרית הימים • לספר שנכתב על מסכת כתובות, העניקו: הגרי"ש אלישיב, הגר"ח קנייבסקי והגר"ע יוסף - הסכמות נלהבות • איך זה קרה?

יעקובביץ עם הגרי"ש אלישיב. צילום: שטורעם
יעקובביץ עם הגרי"ש אלישיב. צילום: שטורעם

אליהו-צבי יעקבוביץ', בחור חב"די בן 20, הלומד בישיבת "תומכי-תמימים" בכפר-חב"ד, הוציא-לאור ספר חידושים בן 500 עמודים על כל הסוגיות העיקריות שלומדים בישיבות במסכת כתובות.

את הספר מפארים הסכמות רבות של הפוסקים הליטאים הגרי"ש אלישיב והגר"ח קנייבסקי.

הסכמות נוספות בספר, הם של הגר"ע יוסף נשיא מועצת החכמים וראש-ישיבת פונביז' הגרב"ד פוברסקי, כך מדווח העיתונאי מנחם כהן מ'כיכר השבת'.

הספר כולו הוא יסודות חדשים בכל הסוגיות, שלפי יסודות אלו מבוארות הרבה סוגיות בגמרא וסברות הראשונים, ויישוב הרבה קושיות של אחרונים.

בשנים האחרונות נמנעו הפוסקים הליטאים לתת הסמכות לספרים, אולם כאן נראה שיצאו מגדרם ונתנו הסכמה על הספר הנ"ל.

הספר כולל מלבד החידושים של הבחור - גם שלשה שיעורים של הגאון רבי שמעון יהודה הכהן שקאפ זצ"ל, אשר מסרם בגרודנא בשנת תרפ"ה - תרפ"ו, ועתה מתפרסמים בפרסום ראשון מתוך כת"י תלמידו - אב זקני ראש אוצר הפוסקים הגאון רבי אהרן יעקובוביץ זצ"ל.

כמו-כן הספר כולל קונטרס בכל הדינים התלויים באמירת האדם, כגון נדרים, נזירות, הפקר, תוספת שבת ועוד, מאת סב זקנו הגאון רבי אלחנן יעקובוביץ' זצ"ל, ועליו הסכמות החפץ חיים זצ"ל, הגאון רבי שמעון שקאפ זצ"ל, הרידב"ז על הירושלמי זצ"ל, הערוך השלחן זצ"ל ועוד.

יצויין כי סבא רבה של הבחור, המתגורר בכפר-חב"ד - הגאון רבי אהרן יעקובוביץ זצ"ל ויבדלחט"א הגרי"ש אלישיב, שניהם חתנים של הצדיק הירושלמי הגה"צ רבי אריה לוין זצ"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}