כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האם ייפסקו הטיסות מישראל לרוסיה?

דרישה של השרות החשאי הרוסי להפסיק את עבודת המאבטחים הישראלים על אדמת רוסיה מאיימת להצית משבר מדיני חמור בין ישראל לרוסיה • הרוסים: לא נאפשר להם להגיע לעבודה בנמל חמושים

האם ייפסקו הטיסות מישראל לרוסיה?
חברת אל על

האם ישראל ורוסיה נמצאות בפתחו של משבר מדיני חמור? היום (ד) דווח בתקשורת הישראלית כי השרות החשאי הרוסי החליט לאסור את נוכחותם של אנשי אבטחה ישראלים בנמלי התעופה במוסקבה וסנט פטרבורג. בתגובה, מאיימת ישראל להפסיק את הטיסות לרוסיה ומשם לישראל.

בנמלי התעופה הרוסים פועלים מזה שנים מאבטחים ישראלים חמושים, המאבטחים את ריכוז הנוסעים הישראלים ואת הטיסות לישראל וממנה. לפני מספר ימים הודיעו במעברי ביקורת הגבולות ברוסיה לשרות החשאי כי החל מסוף החודש לא תתאפשר יותר הפעילות לאנשי אבטחה ישראלים בנמלי התעופה. הסיבה: הם אינם מצוידים באשרות עבודה, כפי שדורש החוק הרוסי.

עוד הבהירו הרוסים כי לא יאפשרו לאנשי האבטחה הישראלים, בכל מקרה, להגיע לעבודה חמושים.

עם קבלת ההודעה המפתיע החלה ישראל בניסיון משא ומתן על מנת להגיע להבנות בין שתי המדינות. בעקבות פתיחת המו"מ, החליטו השלטונות הרוסים להאריך את האשרה והמשך העבודה, בתנאים הישנים, עד לסוף החודש הבא.

עד כה לא הושגה הבנה בין שני הצדדים ושגרירות ישראל במוסקבה העבירה לשלטונות מסר תקיף לפיו אם תופסק עבודת המאבטחים, לא יחודשו הטיסות מישראל לרוסיה וממנה. משמעותו של צעד כזה הינו משבר מדיני חריף עם רוסיה ומכה קשה לענף התיירות בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}