כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שוב הוא מסית: שטרסלר נגד סיוע לגנים

פרשן עיתון 'הארץ', נחמיה שטרסלר, מפרסם מאמר בו הוא תוקף את הסיוע של עיריית תל אביב לגני הילדים של חב"ד. "מעניין את ראש העיר בני ברק היה מאפשר להקים גן חילוני ברחוב רבי עקיבא"

לא עוצר. נחמיה שטרסלר
לא עוצר. נחמיה שטרסלר

הפרשן הכלכלי של עיתון 'הארץ', נחמיה שטרסלר, מפרסם הבוקר (ד) מאמר בו הוא תוקף את דאגת עיריית תל אביב לגני הילדים של חב"ד. לשיטתו של שטרסלר, עמדתו של ראש העיר רון חולדאי, כנגד הפעילות של חב"ד ברמת אביב, חייבת לקבל ביטוי בכך שתופסק כליל התמיכה במוסדות או בגני חב"ד.

שטרסלר כותב:

"לפי נתוני ויצ"ו ונעמ"ת, יש מחסור גדול בגנים בתל אביב, מה שמאלץ את ההורים לרשום את ילדיהם לגנים פרטיים יקרים או לחפש פתרונות אחרים.

החוק מחייב את העירייה לספק גני ילדים בצפון העיר רק מעל גיל ארבע, ובדרום העיר לילדים מעל גיל שלוש. ואולם המחסור בגנים גדול ולעירייה יש רק "תוכניות" לשיפוץ ולהקמת גנים חדשים, אך כרגיל - "אין תקציב". לעומת זאת, אותה עירייה ממש דואגת יפה מאוד לגני הילדים של חב"ד.

לפני כחודש קיימה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית תל אביב דיון בגן הילדים של חב"ד שהוקם בבית קזנצ'י ברחוב רידינג ברמת אביב הירוקה. בניגוד להמלצת הגורמים המקצועיים והמשפטיים בעירייה, החליטה הוועדה "להלבין" פלישה שביצעה חב"ד לשטח ציבורי בן 160 מ"ר.

כך מעודדת העירייה גן של חב"ד בלב שכונה חילונית, כאשר מטרת חב"ד, שהיא כת מיסיונרית, היא להעביר לשורותיה את הילדים הרכים ודרכם את בני משפחתם. לכן הם מספקים גנים זולים עם שעות ארוכות וארוחות חמות, תנאים שויצ"ו ונעמ"ת לא יכולים לספק.

הנה, מתברר שבעיריית תל אביב יש דין אחד לחב"ד ודין אחר למי שפולש לקרקע ציבורית שאינה שלו. וראש העיר, רון חולדאי, שגינה בעבר את פעולות חב"ד ברמת אביב, לא טרח אפילו להיות נוכח בישיבה.

מעניין אם ראש עיריית בני ברק היה מאפשר לגן חילוני שמלמד את ביאליק לקום ברחוב רבי עקיבא. הצחקתם אותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}