כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"תיכננו ללכת ביום שנהרג לקבר ר' אשי" • נטפי דמע

יממה לאחר הירצחו של סא"ל דב הררי ז"ל, מספרים בני הקהילה החרדית בנתניה על דמותו • בניית הסוכות בהתנדבות, הקשר עם הרבנים והמתנות שנהג להעניק • וגם: הטיול עם אברך לקבר ר' אשי, שלא הספיק להתממש • מיוחד

דב הררי בהכנסת ספר תורה
דב הררי בהכנסת ספר תורה

העיר נתניה התעטפה ביגון: אתמול (ג') בשעות הצהריים נהרג תושב נתניה, סגן אלוף (מיל'), ברי (דב) הררי בן 45, אב לארבעה ותושב העיר במהלך חילופי אש בין כוח צה"ל לכוחות לבנונים.

הטרגדיה ארעה בשעה שכוחות צה"ל עסקו בפעילות שוטפת בגבול לבנון. הררי וחברו, עמדו באותו הזמן בעמדת חפ"ק קבועה במרחק של 200-300 מטר מאחורי גדר הגבול וצפו בעבודות לגיזום השיחים בסמוך לגדר הישראלית.

במשפחתו של הררי קיבלו את הבשורה בשעה 14:00, ומאותו רגע השתנו חייהם. הידיעה המרה התפשטה במהירות ברחבי העיר, ותושביה הזדעזעו למשמע הבשורה. גם בקהילה החרדית 'אברהם שפירא' אליה היה קשור מאד בכל השנים לא מצליחים לעכל את מותו של ברי הררי.

על פי הסיפורים אותם ליקטנו ביממה שלאחר מותו הטראגי, הררי היה אדם יקר, אשר במהלך עיסוקיו היו קשור לקהילה החרדית מעל ומעבר גם בחייהם הפרטיים. כשהיה מגיע לשמחות של אברכי השכונה, היה משאיר אחריו תשורה נאה. "הוא היה עוזר בכל דבר, ומגיע לתפילות". מספרים חבריו בשכונה.

"ברי ז"ל היה אדם כ"כ מסור ויקר שלא ניתן לתאר אותו במילים", אומר אחד מהמתפללים 'במניין האברכים' בשכונה החרדית בנתניה. "הוא שמר תורה ומצוות, הניח תפילין מידי יום והיה שומר שבת באופן קבוע".

"בנתניה יש לו כמה עיסוקים, יחד עם אחיו שמואל הוא מנהל את חנות 'טמבור' שכל הקהילה החרדית היו קונים בה. הוא פשוט הכיר את כולם, הרבנים, המשפחות את האברכים. הוא היה אדם שעבד בשביל לעזור ולא בשביל להרוויח כסף".

"לפני כמה ימים הוא דיבר איתי. הוא שאל אותי, אתה מגיע לצפון בחופשה עם הילדים?" אם כן אני יעשה לך סיור בקבר ר' אשי שנמצא על הגבול. אמש כשאירע המקרה עברתי ליד המקום ממש במקרה. ושמעתי על התקרית ממש לפני שהודיעו אפילו למשפחה. אחד החיילים במקום אמר לי "המג"ד שלנו נפצע קשה, המצב שלו ממש קריטי". ישר שאלתי אותו, "מי? ברי?" הוא השיב לי מופתע! "כן". כמה דקות לאחר מכן כבר בדרך למנחת המסוקים בקריית שמונה הוא נפטר.

"היה לו קשר מיוחד עם רבני השכונה. הוא היה מגיע לכל אירוע של האברכים כאן. היו עושים שלום זכר או קידוש הוא מגיע. ממש בן אדם שמעבר לעבודה שלו עם הקהילה הוא היה מתמסר ומסור. התעניין וידע את כל מה שקורה בתוך הקהילה החרדית."

אחד מאברכי השכונה מספר ל'בחדרי חרדים' על עיסוק נוסף שהיה להררי: "ברי היה מנהל מידי שנה עסק של סוכות, אותן הוא היה בונה לאברכים בשכונה. הוא היה מגיע לבתים של האברכים היה לוקח מהם את המידות. בשנה הראשונה הוא מגיע לבית עצמו ובונה את הסוכה בעצמו. ממש היה מתמסר לכל העניין הזה".

הלוויתו יצאה בעשה 15:00 מביתו בנתניה ותגיע ב16:00 לבית העלמין הצבאי בנתניה שם יספידו את ברי הררי ז"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}