כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

העצמות מיפו - מופקרות ברחובה של עיר • אהרל'ה יקטר: פרשתי מהמאבק • סערה

צוות 'בחדרי חרדים' הוזמן למתחם החפירות ביפו לתעד את הזוועה • בעוד עיתון 'העדה' דיווח לקוראיו על "מבצע ענק" להבאת העצמות לקבר ישראל, העצמות נותרו בשקים - וייתכן כי חלקן פונו על-ידי חברת הבנייה • אהר'לה יקטר: "הצרו את צעדיי, פרשתי מהמאבק" • כל הפרטים בפרסום ראשון

שקי העצמות כפי שצולמו  ביום ו' האחרון
שקי העצמות כפי שצולמו ביום ו' האחרון

לפני כעשרה ימים צלצלו הטלפונים הסלולאריים של כמה יהודים ירושלמים, הידועים כמי שנפשם חרדה לגורל עצמות היהודים ביפו. נציג 'אתרא קדישא' שהיה מעבר לקו הסביר לפעילים, כי באופן מפתיע ניתן אישור מבעלי מתחם הבניה ביפו לבוא וללקט את העצמות העתיקות.

היהודים יצאו לדרכם - ליפו. וכך, במשך שעות ארוכות עמלו במסירות ובחרדת-קודש, ואספו לתוך שקים שברי עצמות ועפר קבורה. הם הניחו את ה'שלל' בחביות ובארגזים, על מנת להביאם לקבר ישראל למנוחה אחרונה.

ביום שלמחרת כוסתה ירושלים במודעות ענק המספרות על "מבצע ענק", כביכול, שנערך על-ידי 'אתרא קדישא'. קוראי שבועון 'העדה' זכו לקבל בעמוד הראשון תיאור מזעזע על ליקוט העצמות שהתקיים, לדברי הכותב, תחת חום עז.

אלא שכותרות לחוד - ומציאות עגומה לחוד.

במערכת 'בחדרי חרדים' התקבלה פנייה מצד אחד העוסקים במלאכת הקודש. הוא, שעשה שעות ארוכות באיסוף העצמות ביפו - זועק כעת: "הכל הצגה. העצמות נלקטו, אך הופקרו בשטח. מי שהיה אמור לקחת אותן לקבורה, התרשל בתפקידו".

כתב וצלם 'בחדרי חרדים' הגיע ביום שישי האחרון למתחם החפירות ביפו ונדהם לגלות את הזוועה מול העיניים. כעשרה ימים חלפו מאז פינוי העצמות - והן מופקרות ברחובה של עיר, סמוך לשטח החפירות ביפו.

"קל יותר לא לחשוב על זה", אומר הפעיל בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "אבל אנשים יתנו את הדין על-כך. זו הפקרות. לא מן הנמנע שחברת הבנייה פינתה במהלך עשרת הימים הללו חלק מהשקים!"

תגובתו של העסקן אהרל'ה יקטר, ששמו נקשר עד כה לפרשייה ביפו, מפתיעה לא פחות מהסיפור עצמו: "הדברים ידועים. חבל שגורמים בלתי אחראיים לקחו לטיפול את הנושא הזה. תוכלו לשאול בנושא את הרב דוד שמידל. אני פרשתי מהארגון ומכל פרשיית יפו בשבוע האחרון, בשל דחיקת רגלי והצרת צעדיי על-ידי גורמים מסוימים".

יקטר אומר ל'בחדרי חרדים', כי את דבר פרישתו העביר לגדולי ישראל. "בימים הקרובים אוציא הבהרה מסודרת".

את תגובתו של הרב דוד שמידל מ'אתרא קדישא' לא ניתן היה להשיג נכון לשעת פרסום הידיעה. כשתובא תגובתו, נשמח לפרסמה.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}