כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מאפלייה לאור גדול: פתרון לספרדיות במודיעין עילית • חשיפה

קבוצת הורים שבנותיהם לא התקבלו לסמינרים במודיעין עלית איימה בעתירה לבג"ץ - וח"כ ניסים זאב מציע פיתרון שיביא לסיום הסאגה: הקמת סניף של 'נוות ישראל' • זאב ל'בחדרי חרדים': "בודקים האפשרויות" • כל הפרטים

מאפלייה לאור גדול: פתרון לספרדיות במודיעין עילית • חשיפה

פתרון לאפלייה במודיעין עילית? ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בשבועות הקרובים, לאחר הרשמה - יקום בעיר סמינר חדש לבנות ספרדיות.

הסמינר - 'נוות ישראל' - יוקם ביוזמת ח"כ ניסים זאב, ובתמיכתם של סגן שר החינוך, מאיר פרוש, ויו"ר ש"ס אלי ישי.

"הסוף לבעיית האפליה", כך אומרים הערב (מוצ"ש) ההורים ומובילי המאבק באפליה הקיימת בסמינרים החרדים בעיר. בחודשים האחרונים זעקו הורים בעיר כי קיימת אפלייה, לאחר שיותר מ-20 משפחות ספרדיות קיבלו תשובה שלילית ממנהלי הסמינרים, בהם ביקשו לרשום את בנותיהם.

לפני כחודש, בשיחה שערך כתב 'בחדרי חרדים' עם אחד ההורים, הוא סיפר: "כל אחד מגלגל את הבעיה לפתחו של השני. במשרד החינוך אמרו לנו, כי הבעיה היא של העירייה ומנגד בעירייה אמרו כי אין להם אפשרות לטפל בבעיה, כי מדובר במוסדות פרטיים".

יוני מזרחי, תושב העיר ומוביל המאבק נגד האפלייה העדתית במודיעין עילית הצהיר לא אחת, כי באם הילדות לא יתקבלו לפני שנת הלימודים למוסד מסודר, ישקלו ההורים, יחד עם עמותת נוער כהלכה של יואב ללום, לעתור לבג"ץ.

בימים האחרונים נראה כי נמצא פיתרון: פנייה של קבוצת הורים בעיר לח"כ ניסים זאב, בבקשה שיקים במודיעין עילית סמינר דומה לסמינר הפועל בראשותו בירושלים -נענתה בחיוב.

ח"כ ניסים זאב מאשר את הדברים, ואומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אכן נעשתה פנייה להקים סניף נוסף של 'נוות ישראל' בעיר מודיעין עילית. אנחנו בהחלט בודקים את הכיוון ואת מספר התלמידות שירצו להירשם. אנחנו נדרוש מאותם הורים לעמוד בכל הקריטריונים של הסמינר שלנו. הוא לא יהיה פתוח לכל דיכפין.

"קיימת האפשרות שנשלב את התלמידות בסניף הסמינר הקיים בירושלים, הכל תלוי במספר הבנות שירשמו".

יצוין, כי לפני שנתיים תכנן ח"כ זאב להקים סמינר חדש לבנות הספרדיות במודיעין עלית, אולם בקשתו נתקלה בהתנגדות נחרצת של רבני העיר וראש העיר, יעקב גוטרמן. אולם, לדבריו, כיום יש תמיכה מלאה למהלך גם מצד סגן שר החינוך, מאיר פרוש, ומצד שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי.

מוביל המאבק, יוני מזרחי, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מקווה שאכן יימצא פתרון בימים הקרובים כפי שמדברים, ולא ניאלץ להגיע למחוזות אחרים עם בעיית האפלייה".

אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן, אחר הפרשייה שעלולה להפוך מהר מאוד ל'פרשיית עמנואל 2'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}