כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרבנים למען התרנגולים

ארגוני זכויות בעלי חיים פנו לשורת רבנים בבקשה: סייעו לשפר את איכות חייהם של העופות • במפעלי 'עוף טוב', הנהנים מכשרות הרב אוירבעך, כבר שופרו התנאים בצורה משמעותית • כל הפרטים

הגרא"ד אוערבאך עם מנכ"ל המפעל, אלחנן לוטם ורב המשחטה הרב דוד סגל. צילום: בחדרי חרדים
הגרא"ד אוערבאך עם מנכ"ל המפעל, אלחנן לוטם ורב המשחטה הרב דוד סגל. צילום: בחדרי חרדים



האגודה למען בעלי חיים גייסה בימים אלו שורת רבנים, המבקשים לשפר באופן משמעותי את התנאים השוררים בלולי התרנגולות. על פי חשיפת 'מעריב', משרד החקלאות ביקש לאחרונה ליצור לולי ענק בהם יעבירו התרנגולות את חייהן בצפיפות רבה. פעילים למען בעלי חיים טענו, כי מדובר באכזריות וכי במרבית מדינות אירופה לולים אלו אינם בתקן.

אנשי עמותת 'אנונימוס', העומדים בראש המאבק, יחד עם הרב בנימין לאו, פנו לשורה של רבנים בהם הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, אשר שיגר מכתב לשר החקלאות שלום שמחון. "ברצוני לבקש את התערבותך על מנת להביא לכך שהלולים החדשים יהיו מרווחים יותר מאלו הקיימים כיום ויותאמו לתקן האירופי, באופן שיצומצם צערם וכאבם של בעלי הכנף הנדחסים בדוחק רב בלולים", כותב הרב הראשי.

גם הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים. מוטרד מהעובדה ש"בתחום זה צער בעלי החיים באמת מוגזם. מה גם שזורקים לפח את האפרוחים הזכרים שאינם מועילים להטלה, אפילו בלי להרוג אותם, ושומעים אותם מצייצים מתוך הפח וזה אכזרי".

מהדרין גם בשמירת איכות החיים

בתוך כך, לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי במפעלים הזוכים לכשרות מהדרין, הכניסו נהלים חדשים שנועדו לשפר את מצב העופות.

במפעלי 'עוף טוב' למהדרין שתחת השגחתו של הגרא"ד אוירבעך, רב ואב"ד טבריה הוחמרו באחרונה נהלי העבודה למניעת צער בעלי חיים.

על פי הנהלים החדשים החלה החברה בשינויים משמעותיים בשעות תפיסת העופות בלולים המביאה לצמצום שעות ההמתנה בשטח המפעל, בתנאי כלובי העופות ובשדרוג מתקדם בתנאי ההמתנה. הנהלים נקבעו עקב תנאי מזג האויר הקשים בכלל וגל החום הפוקד את ישראל באחרונה בפרט.

על פי הנהלים החדשים, הוכנסה לשימוש יתר 'תפיסת יום' והוחמרה ההקפדה על תקינות הכלובים וצפיפות סבירה של העופות בכלובים. המדובר בנוהל ועל פיו תפיסת העופות בלולים תיעשה מעתה סמוך מאוד לזמני השחיטה. רק עופות שיוכנסו לשחיטה לפנות בוקר ייתפסו בלילה.

עופות המיועדות לשחיטה בשעות היום ייתפסו בלולים שעות קודם לכן בלבד ולא תתאפשר הכנסת כלובים פגומים לשטח המפעל שבעמק בית שאן. כמו כן הוחמרה ההקפדה על צפיפות סבירה של כמות העופות בכלובים. "אנו מבקשים לצמצם למינימום ההכרחי את זמן ההמתנה של העופות ולאפשר לעופות המתנה בתנאים יחסית נוחים בסככות שבשטח המפעל – אומר מנהל המפעל, מר אלחנן לוטם.

לאחרונה הכניסה 'עוף טוב' למהדרין לשימוש מערכת "ערפול" המוציאה אוויר בלחץ המצנן את האוויר בסככות בהן שוהים העופות טרם הגעתם לשחיטה. מנהל מו"פ ב'עוף טוב', איתן קופפר אומר: "מערכת ה'ערפול' היא למעשה שדרוג מתקדם הרבה יותר לשיטה שהיתה נהוגה בעבר של המטרות מים על העופות והרטבתם. מאז שהכנסנו לשימוש את המערכת הזו ושאר נהלי צער בעלי חיים הבאנו לירידה משמעותית בכמות תמותת עופות בכלובים בשעות ההמתנה בסככות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}