כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רוצים להתפלל? תחטפו קצת

קבוצה של כ-20 מתפללים ניסו להיכנס לבית כנסת ביריחו. כוחות צה"ל נזעקו לעצור את המתפללים, תוך שהם מפעילים יד קשה • כתב 'הארץ' שהגיע לתעד את אלימות החיילים, הותקף קשות והתמונות שהיו ברשותו - נמחקו • לוינסון ל'בחדרי חרדים': "לא רוצה להגיב"

הכניסה למתחם בית הכנסת ביריחו. צילום ארכיון
הכניסה למתחם בית הכנסת ביריחו. צילום ארכיון

20 מתפללים חרדים התקהלו אתמול (ד') ביישוב מבואות יריחו, כשהם מנסים להיכנס לעיר. מאחר והכניסה לשטחי A ובכלל זאת לעיר יריחו, ללא תיאום מראש - הינה בלתי חוקית, חסמו כוחות הביטחון את כניסת האזרחים. לדברי צה"ל, האזרחים התפרעו, פרצו באלימות את החסימות ונכנסו לעיר.

כוחות הביטחון נכנסו על מנת להוציא את המתפללים שהגיעו לבית הכנסת "נערן". לאחר הפינוי, המשיכו האזרחים להתפרע במקום, לדברי צה"ל. לנוכח התנגדותם נאלצו כוחות הביטחון להשתמש בגז מדמיע, ממנו נפצעו באורח קל שני אזרחים ולא נזקקו לפינוי.

בצה"ל מבקשים להבהיר, כי הכניסה לביקורים בבתי הכנסת בעיר מתבצעת באופן שוטף בתיאום ובליווי צה"ל.

בתוך כך, במהלך האירוע הגיע למקום כתב עיתון 'הארץ', חיים לוינסון, על מנת לסקר את האירוע האלים של כוחות הביטחון. כוחות שהבחינו כי לוינסון מתעד את האלימות הקשה במכשירו הסלולארי הפצירו בו שימחק בפניהם את התמונות.

משלא הסכים, תפסו אותו כוחות הבטחון והכו אותו קשות, תוך ניסיון לקחת מידיו את מכשירו הסלולארי. צלם שהיה במקום מחזיק בידיו תמונות המתעדות את המכות והאלימות הקשה שהפנו הכוחות כלפי לוינסון, ובמערכת העיתון שוקלים להגיש תלונה נגד האלימות הקשה.

במענה לפניית 'בחדרי חרדים', סירב חיים לוינסון להגיב או להתייחס לידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}