כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המסע החמישי של הגראי"ל: לייקוד, מקסיקו ופנמה

מסעו החמישי של הגראי"ל שטיינמן יוצא לדרך: במוצ"ש הקרוב ימריא במטוס פרטי לריכוזים החרדיים בארה"ב • מקורביו: "מעניין יהיה לראות את בני הקהילות הספרדיות נפגשים לראשונה עם ראש הישיבה הליטאי הישיש" • ברגע האחרון: גם לייקווד בין יעדי המסע • כל הפרטים בפרסום ראשון

קהל יעד שונה. הגראי"ל שטיינמן באודסה
קהל יעד שונה. הגראי"ל שטיינמן באודסה

ההתרגשות גואה בימים אלו בקרב הקהילות החרדיות במקסיקו ובפנמה.

לאחר הפצרות חוזרות ונשנות מצד ראשי הקהילות, במוצאי השבת הקרובה ייצא הגראי"ל שטיינמן לראשונה למסע חיזוק בריכוזים החרדיים-האמריקנים.

זהו המסע החמישי במסגרת מסעות החיזוק שראש הישיבה הישיש מקיים מדי פרק זמן.

המסע האחרון נערך לפני חודשיים בלבד באודסה ובסביבותיה. קודם לכן ביקר הגראי"ל בקהילות רבות באירופה, באמריקה הצפונית ואפילו בברזיל הנמצאת בדרום-אמריקה, אולם לא נותר בידו די זמן להופיע בפני הקהילות החרדיות הגדולות והידועות במקסיקו ובפנמה.

כאמור, הגראי"ל ימריא ביום ראשון הקרוב במטוסו הפרטי של מקורבו, איל-ההון שמעון גליק ממונסי ויחזור ארצה עוד לפני שבת.

ראשי הקהילות השונות, עליהן נמנים גדולי תומכי התורה הספרדיים, עסוקות כעת בארגון אירועים מרכזיים שבהם הגראי"ל ישא מדברותיו ויחזק את בני הקהילה מטף ועד ישישים בתקווה שהדבר יביא טל תחייה רוחני לנפשות היהודיות.

מקורביו של הגראי"ל שטיינמן אומרים ל'בחדרי חרדים', כי הפעם מדובר בקהל יעד שונה לחלוטין. "לא מדובר בבני-תורה ו'גבירים' אשכנזיים מבורו-פארק או אנטוורפן", הוא אומר בהתלהבות. "מעניין יהיה לראות את בני הקהילות הספרדיות הידועות נפגשים לראשונה עם ראש-הישיבה הליטאי שמוצאו בעיירה בריסק".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי הערב (שני) נדונה בבית הגראי"ל האפשרות שיגיע גם ללייקווד.

רבני העיר התורנית שבניו-ג'רזי שלחו שליחים לבית בחזון איש 5 והבהירו את חשיבות השפעתו של הביקור, למרות שהגראי"ל ביקר בעיר כבר במסעו הראשון יחד עם האדמו"ר מגור לפני כחמש שנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}