כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אלעד סוערת: אין ועדת ההקצאות • משרד החינוך: אין תקציבים

ארבעה ימים לפתיחת שנת הלימודים תשע"א: משרד החינוך הודיע על עצירת כל התקציבים עד לסיום הסכסוך בין ראש עיריית אלעד למנכ"ל העירייה, והקמת ועדת הקצאות חוקית • ניסיון גישור - נכשל

יצחק אחרון? יגאל גואטה.  צילום: יצחק לב ארי
יצחק אחרון? יגאל גואטה. צילום: יצחק לב ארי

אלעד סוערת: ארבעה ימים לפתיחת שנת הלימודים תשע"א, ואת מחיר חילוקי הדעות בין ראש העיר, יצחק עידן, למנכ"ל העירייה, יגאל גואטה, משלמים התושבים.

משרד החינוך הודיע, כי הוא עוצר את כל התקציבים המגיעים לעיר אלעד, עד לסיום הסכסוך בין ראש העיר למנכ"ל, על רקע ועדת ההקצאות בעיר.

כחלק מהסכסוך בעירייה בין ראש העיר למנכ"ל, קיימים גם חילוקי דעות בין השניים בעניין ועדת ההקצאות. יצחק עידן, שבשל סיבות כאלו ואחרות אינו מוכן לשבת לשולחן אחד עם מנכ"ל העירייה, הקים ועדה משל עצמו, ללא נוכחותו של גואטה.

יגאל גואטה העדיף להימנע במקרה זה - ולשבת בצד. אלא שמכתב זועם ממוסד חינוכי בעיר, עורר אותו. במכתב זעמו מנהלי המוסד על התנהלות ועדת ההקצאות של ראש העיר. "אתה צועק שראש העיר לא ממלא את תפקידו. מדוע אינך עושה את תפקידך? מקומך כמנכ"ל נמצא בוועדה", כתבו.

בפועל, שנת הלימודים קרבה, ובעיר אלעד ישנם יותר מ-20 מוסדות חינוך שמחכים להחלטת ועדת ההקצאות. במקביל ל'מלחמה' בין הצדדים פורסמו שתי מודעות שונות על החלטות הוועדה - כל אחת מטעם קודקוד אחר. במודעה הראשונה ניתן היה למצוא את החלטות ועדת ההקצאות של ראש העיר, בעוד שבמודעה השניה הופיעהרשימת מוסדות שונה לחלוטין.

בימים האחרונים התקבלה הודעה ממשרד החינוך, בה נאמר כי הוחלט על הפסקת התקצוב לעיר אלעד, עד לסוף הסכסוך והקמת ועדה באופן חוקי, תוך בדיקה של גורמים במשרד שהכל אכן פועל באופן חוקי.

את המכתב שלחו ממשרד החינוך לאחר שהתקבל שם מכתב קודם מראש העיר, יצחק עידן, בו הוא כותב כי הוא מבטל את כל ההקצאות עליהן הוחלט עד כה.

חבר מועצת העיר, צביקה הרץ, ניסה לגשר בימים האחרונים בין שני הצדדים, אך מסתמן כי הגישור בין השניים התפוצץ.

צביקה הרץ אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "צריך להגיע להסכמה עם הצדדים, מתוך הבנה שאת הסכסוך הזה צריך להשאיר בעירייה ולא שיבוא על חשבון התלמידים או ההורים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}